27.01.2016
V súvislosti s modernizáciou hlavnej trate medzi Bratislavou a Žilinou by som sa chcel opýtať: Kedy presne sa začalo s modernizáciou hlavnej trate? (1999 či 2001?)
V roku 1999, modernizáciou medzistaničného úseku Cífer - Trnava.
Na ktorých úsekoch je už dnes možné jazdiť rýchlosťou 160 km/h?
Výhybňa Svätý Jur – Trnava, Trnava – Leopoldov, Leopoldov –Piešťany, Piešťany – Melčice – Výhybňa Nivy.
Na ktorých to bude možné po skončení modernizácie po Žilinu?
Výhybňa Svätý Jur – Trnava, Trnava – Leopoldov, Leopoldov –Piešťany, Piešťany – Zlatovce, Trenčín – Považská Bystrica, Považská Bystrica – Horný Hričov.
Prečo sa len niektoré úseky modernizujú na rýchlosť 160 km/h a zvyšné na rýchlosť 120 km/h?
Modernizácia na nižšie rýchlosti ako 160 km/h:
Dopravňa Trnava, v = 100 km/h – obmedzujúci parameter je oblúk - nie je možné dosiahnuť vyššiu rýchlosť z dôvodu polomeru oblúka.
Dopravňa Leopoldov, v = 140 km/h – obmedzujúci parameter je oblúk - nie je možné dosiahnuť vyššiu rýchlosť z dôvodu polomeru oblúka.
Dopravňa Piešťany, v = 150 km/h - obmedzujúci parameter je oblúk - nie je možné dosiahnuť vyššiu rýchlosť z dôvodu polomeru oblúka.
Úsek Zlatovce – Trenčín, v = 140 km/h – obmedzujúci parameter je oblúk - nie je možné dosiahnuť vyššiu rýchlosť z dôvodu polomeru oblúka.
Dopravňa Považská Bystrica, v = 100 km/h – obmedzujúci parameter je oblúk - nie je možné dosiahnuť vyššiu rýchlosť z dôvodu polomeru oblúka.
Úsek Horný Hričov – Žilina, v= 120 km/h – vedenie trate pozdĺž vodného toku Váh.
Prečo sa nemodernizuje aj na vyššie rýchlosti ako na 160 km/h? Napríklad na 180 km/h alebo 200 km/h? Nebude sa medzi Žilinou a Košicami pracovať aj s tým, že by tam boli vyššie rýchlosti?
Stanovenie rýchlosti pre modernizáciu vychádza z odborného posudku štúdie realizovateľnosti, ktorá posudzuje predmetné stavby z rôznych hľadísk. Po zvážení jednotlivých alternatív a ukazovateľov investície sa volí optimálny variant.
Nebude sa medzi Žilinou a Košicami pracovať aj s tým, aby tam boli vyššie rýchlosti ako 160 km/h.?
Na predmetnom úseku sa v rámci posudzovania jednotlivých variantov uvažuje s maximálnou rýchlosťou 160 km/h.