08.04.2015
Dobrý deň, v súvislosti s petíciou za obnovenie železničnej osobnej dopravy na tratiach ŽSR 165 Plešivec - Muráň (111c), 166 Plešivec - Slavošovce (111b) a 167 Rožňava - Dobšiná (111a) Vás chcem požiadať o odpovede na otázky:
Existujú na strane ŽSR nejaké prekážky, ktoré by bránili obnoveniu železničnej osobnej dopravy na uvedených troch tratiach?
Zo strany ŽSR neexistujú prekážky, ale požiadavku treba adresovať na dopravcov v osobnej železničnej doprave (príp. ministerstvo dopravy).
Na uvedených tratiach dodnes funguje nákladná železničná doprava, teda trate sú zrejme udržiavané a v prevádzkyschopnom stave. Aké boli v roku 2015 celkové ekonomické náklady (na údržbu, prevádzku apod.) a príjmy z prevádzky nákladnej dopravy na uvedených tratiach (jednotlivo po tratiach 111a, 111b a 111c).
Trate sú v prevádzkyschopnom stave.
V tabuľke uvádzame náklady na údržbu a prevádzku a príjmy z nákladnej dopravy (ND).
|
Náklady skutočnosť v EUR |
Úhrady |
|
TTP trať |
Externý dopravca |
||
111 A |
Dobšina - Rožňava |
552 974,07 |
7 047,8623 |
111 B |
Plešivec - Slavošovce |
432 063,63 |
6 547,7870 |
111 C |
Plešivec - Muráň |
1 104 216,73 |
24 549,9804 |