Železnice Slovenskej republiky


Železničná trať Trebišov - Vranov nad Topľou


03.09.2014

V súvislosti so železničnou traťou Trebišov - Vranov nad Topľou, Vás chcem požiadať o zodpovedanie nasledujúcich otázok:
1. Akým spôsobom je táto trať momentálne z Vašej strany využívaná?
Osobná doprava:
Od 02. 02. 2003 je na trati zastavená pravidelná osobná doprava z dôvodu nízkeho kapacitného využitia osobných vlakov. Od tej doby sú na trati len mimoriadnej jazdy vlakov osobnej dopravy cca 1x za rok.
Objednávateľ dopravných výkonov (MDVRR SR) v cestovnom poriadku na rok 2014/2015 na trati neobjednal žiadne dopravné výkony. Z uvedeného dôvodu Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v roku 2015 nebude na trati prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu.
Nákladná doprava:
Pravidelná nákladná doprava:
1x Manipulačný vlak v úseku Trebišov – Sečovce 1x Manipulačný vlak v úseku Sečovce - Trebišov
Nákladná doprava podľa potreby:
2x Priebežný nákladný vlak v úseku Vranov nad Topľou - Trebišov
1x Manipulačný vlak v úseku Vranov nad Topľou - Sečovce
1x Vlečkový vlak v úseku Sečovce – Dvorianky nákladisko, zastávka
2x Priebežný nákladný vlak v úseku Trebišov – Vranov nad Topľou
1x Manipulačný vlak v úseku Trebišov – Vranov nad Topľou
1x Vlečkový vlak v úseku Dvorianky nákladisko, zastávka - Sečovce
Trasy nákladných vlakov podľa potreby využívajú v ucelené nákladné vlaky smerujúce do ŽST Sečovce a ďalej do vlečky pripojenej na infraštruktúru ŽSR v tejto stanici.
2. Dochádza na nej k aktivitám na celom úseku?
Na celej trati pravidelne - tzn. aspoň 1x do týždňa – nie, mimoriadne áno.
3. Má Vaša spoločnosť v súvislosti s touto traťou nejaké povinnosti zo zákona?
ŽSR vyplývajú povinnosti v zmysle uzatvorenej zmluvy s vlastníkom dráhy ako aj Zákona o dráhach.
4. Ak áno o aké konkrétne ide a aké sú ročné náklady s tým spojené?
Zabezpečenie správy a údržby železničnej dopravnej cesty, tzn. železničný zvršok (koľaje, výhybky), zabezpečovacie zariadenie, železničný spodok, umelé stavby (mosty) a prevádzkové budovy a riadenie dopravy na dráhe.
Celkové prevádzkové náklady boli v roku 2013 vo výške 901 240 €.
5. Aké sú tržby spojené s aktuálnou prevádzkou na tejto trati?
V roku 2013 predstavovali tržby z prevádzkovania nákladnej dopravy od dopravcov  vo výške 12 614 €. 
6. Existuje vyčíslenie úspory, ktorá nastala zrušením osobnej prepravy na tomto úseku?
Pre ŽSR je úspora len zo zníženia počtu prevádzkových zamestnancov odvetvia dopravy.
Vyčíslenie úspory vyplývajúcej zo zrušenia 8 motorových osobných vlakov za deň na trase Vranov nad Topľou – Trebišov (32 km) a 10 motorových osobných vlakov za deň na trase Trebišov – Vranov nad Topľou (32 km) by malo mať MDVRR SR SŽDD a dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
7. Spomínala sa alternatíva premeny využitia zrušených tratí na cyklotrasy. Je ešte tento projekt reálny a v akom je štádiu?
Doposiaľ nemáme informáciu o tom, že by trať Vranov nad Topľou – Trebišov mala byť využívaná na cyklotrasu, rozhodne nie na úseku Trebišov – Sečovce, kde je v súčasnosti pravidelná nákladná doprava.




Právne dokumenty