Železnice Slovenskej republiky


ŽSR - modernizácia/Trenčín - podchod na ŽST


20.11.2014

Dobrý deň prajem. Dostal som už viacero podnetov na práce v podchode na železničnej stanici v Trenčíne. Ľudia sa sťažujú na práce na kachličkovaní stien a podlahy, kde podľa nich môže byť problém hlavne počas zimy. Chcem sa spýtať či je to finálny stav , kedže ľudia tvrdili že steny na stanici sa opravovali.
ŽSR o tomto probléme vedia a riešia to priamo na stavbe.
Zhotoviteľ pôvodne použil na obloženie podchodu obklad, ktorý nespĺňal požadované parametre podľa projektovej dokumentácie (PD) . Z toho dôvodu Zhotoviteľ tento nevyhovujúci obklad odstránil na vlastné náklady a zabezpečil nový obklad, ktorý po technickej stránke spĺňa požadované parametre. Pri realizácii nového obkladu bol tento položený nekvalitne, čo už riešime so Zhotoviteľom, ktorý bude musieť uvedené nedostatky napraviť, a to opätovným strhnutím obkladu a musí zabezpečiť vykonanie prác v požadovanej kvalite a estetičnosti.
Radi by sme upozornili, že podchod zatiaľ nie je riadne dokončený. Nie je preto vhodné sa na podchod pozerať optikou, ako keby už bol hotový a odovzdaný do riadneho užívania. Železnice Slovenskej republiky ako investor a ani stavebný dozor nie sú spokojní s priebehom a kvalitou prác na uvedenom podchode. Môžeme Vás ale ubezpečiť, že podchod bude uvedený do užívania v takej kvalite, ako to vyplýva z projektovej dokumentácie a že od Zhotoviteľa bude prebratá iba práca zodpovedajúca spomínanej kvalite.

V danom prípade, ide mrhanie materiálom na úkor Zhotoviteľa prípadne jeho podzhotoviteľov a jeho (ich) zisku s čím sa musí Zhotoviteľ vyrovnať. Mrhanie ani materiálové, ani finančné nie je na úkor ŽSR. 
Zaujíma ma aj teda materiál aký sa použil pri prácach na stene a podlahe podchodu.

V ŽST Trenčín je na obloženie stien použitý  keramický neglazúrovaný obklad Gress Cersanit – Lotos.  

V ŽST Trenčín je na podlahy použitá keramická neglazúrovaná dlažba Gress Cersanit – Mont Blanc. 
Chcem sa spýtať aj na bezbariérové prvky na hlavnej železničnej stanici v Trenčíne.  Aké sú konkrétne a kedy budú k dispozícii.
Na podlahe budú doplnené prvky pre zrakovo postihnutých a budú k dispozícii pri úplnom ukončení podchodu t.j. december 2014. Prístup do podchodu je opatrený rampami zo strany mesta ako aj zo strany od mestskej časti SIHOŤ. Bezbariérový prístup na nástupištia je zabezpečený rampami na konci nástupíšť na Bratislavskom zhlaví a tiež  bude zabezpečený výťahmi, ktoré budú k dispozícii na prelome rokov 2014-2015.
Rovnako ma bezbariérové prístupy zaujímajú aj na podchode na stanici v Opatovej nad Váhom, či tam budú vytvorené, kedy a aké presne. Zaujíma ma aj či je už samotný podchod v Opatovej v prevádzke a odkedy. Už sa na to pýtajú desiatky ľudí.
Bezbariérový prístup do podchodu je opatrený  rampami a prístup na nástupištia je zabezpečený úrovňovým chodníkom. Podchod je t. č. využívaný verejnosťou ako aj cestujúcimi.



Právne dokumenty