13.11.2014
Dobrý deň prajem, chcel by som sa spýtať, či mesto kontroluje alebo monitoruje priebeh a kvalitu prác na momentálne najväčšej investičnej akcii v meste -
tzv."modernizácii železničnej trate". Chcem upozorniť na stav a kvalitu prác na rekonštrukcii a dostavbe priestorov železničnej stanice. Konkrétne doporučujem každému súdnemu človeku, aby sa išiel osobne presvedčiť, ako sa šafári s vynaloženými investíciami pri realizácii podchodov k nástupištiam a hlavne nového podchodu od železničnej stanice s vyústením na Hodžovu ulicu. Vážení, bol som tam náhodou, ale to čo som tam videl, som nevidel ešte nikdy a nikde vo svojom živote. A to už mám takmer 60. Keramický obklad hlavne pravej strany podchodu by snáď lepšie vykonala partia škôlkárov. Keď sa na tú hromadu zničeného materiálu pozriete, tak vás musí len srdce zabolieť a zostanete v
nemom úžase, čo je dnes možné. Počnúc ohyzdným krivým uložením spomínaného obkladu pokračujúc nezmyselnou inštaláciou trojitého nerezového zábradlia, ktorého aj najvrchnejšie madlo je tak nízko, že sa človek musí k nemu zohnúť. A to sa prosím veselo pokračuje vo výstavbe, už sú tam inštalované svietidlá, ktoré tú nádheru ešte zvýrazňujú a kladie sa dlažba ! Chceme sa mnoho ďesaťročí hanbiť za Trenčín a jeho železničnú stanicu ? Toto neuvidíte len tak niekde ...
O probléme ŽSR vedia a riešia to priamo na stavbe.
Zhotoviteľ pôvodne použil na obloženie podchodu obklad, ktorý nespĺňal požadované parametre podľa projektovej dokumentácie (PD) . Z toho dôvodu Zhotoviteľ tento nevyhovujúci obklad odstránil na vlastné náklady a zabezpečil nový obklad, ktorý po technickej stránke spĺňa požadované parametre. Pri realizácii nového obkladu bol tento položený nekvalitne, čo už riešime so Zhotoviteľom, ktorý bude musieť uvedené nedostatky napraviť, a to opätovným strhnutím obkladu a musí zabezpečiť vykonanie prác v požadovanej kvalite a estetičnosti.
Radi by sme upozornili, že podchod zatiaľ nie je riadne dokončený. Nie je preto vhodné sa na podchod pozerať optikou, ako keby už bol hotový a odovzdaný do riadneho užívania. Železnice Slovenskej republiky ako investor a ani stavebný dozor nie sú spokojní s priebehom a kvalitou prác na uvedenom podchode. Môžeme Vás ale ubezpečiť, že podchod bude uvedený do užívania v takej kvalite, ako to vyplýva z projektovej dokumentácie a že od Zhotoviteľa bude prebratá iba práca zodpovedajúca spomínanej kvalite.
V danom prípade, ide mrhanie materiálom na úkor Zhotoviteľa prípadne jeho podzhotoviteľov a jeho (ich) zisku s čím sa musí Zhotoviteľ vyrovnať. Mrhanie ani materiálové ani finančné nie je na úkor ŽSR.