13.11.2014
Prosím Vás o odpovede na nasledujúce otázky. Európska komisia Slovensku schválila operačný program OPII.
Schválenie OPII je iba prvým krokom, ktorým sa začína implementácia projektov v oblasti dopravnej infraštruktúry v programovacom období 2014 – 2020.
Teraz musí nasledovať jej schválenie systému riadenia na úrovni vlády SR a následné vypracovanie a schválenie internej riadiacej dokumentácie, odsúhlasenie tzv. zásobníka projektov, čo je menovitý zoznam stavieb, ktoré budú financované z fondov EÚ. ŽSR sa tak ešte v tomto čase nemôžu seriózne a zodpovedne vyjadriť k otázke realizácie tej ktorej akcie až do doby, kedy budú splnené vyššie uvedené podmienky. Na základe schváleného OPII teda nie je možné v tejto chvíli poskytnúť uspokojivú odpoveď na všetky Vami položené otázky.
Vypíšu ZSR tento rok ešte tendre na modernizáciu železničných trati? O aké konkrétne trate ide? Za akú sumu peňazí? Koľko km je to?
Na uzatváranie zmlúv platia okrem postupov podľa zákona č.25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov aj postupy podľa príslušných Manuálov vydaných Riadiacim orgánom, ktorý musí súhlasiť s podpisom zmluvy. ŽSR nemajú žiadne vedomosti o tom, že by už existovali Manuály na projekty financované z prostriedkov EÚ 2014-2020. Na základe vyššie uvedeného konštatujeme že, ŽSR nemôžu vypísať v tomto roku žiadnu verejnú súťaž na modernizáciu železničných tratí financovanú z OPII.
Aké úseky sa ZSR chystajú modernizovať budúci rok? Za koľko peňazí?
Ako predchádzajúce odpovede. S určitosťou vieme povedať, že v r. 2015 budú ŽSR v rámci modernizácie koridorov pokračovať v realizácii stavieb, ktoré boli zahájené v priebehu operačného programu Doprava 2007-2013.
Ide o stavby na úseku trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov:
Zlatovce - Trenčianska Teplá
Beluša - Púchov
Považská Teplá - Žilina
Koľko peňazí to ma stáť?
Uvedené je zrejme zo zmlúv o dielo na príslušné úseky modernizácie, pričom predmetné zmluvy sa nachádzajú v centrálnom registri zmlúv.