15.04.2014
Prosím o vyjadrenie k otázkam. Kedy a za akých podmienok požiadal RegioJet o povolenie s prevádzkou osobnej vlakovej dopravy na trati Bratislava - Žilina - Košice? Aké je stanovisko ŽSR k tejto žiadosti a čo to môže znamenať pre cestujúcich?
Dňa 10.4.2014 v zmysle Harmonogramu prác ŽSR pre zostavu GVD 2014/2015. V súčasnosti ŽSR posudzujú žiadosť RegioJet-u vzhľadom na kapacitné možnosti infraštruktúry ŽSR. Druhá časť otázky by mala smerovať priamo na RegioJet.
Koľko a akých vlakových spojení (IC vlaky, rýchliky) plánuje RegioJet prevádzkovať na uvedenej trati denne, resp. za týždeň?
Otázku odporúčame smerovať priamo na RegioJet.
Aký je navrhovaný objem vlakových kilometrov RegioJet na trati BA-ZA-KE, resp. počet cestujúcich?
Otázku smerovať priamo na RegioJet.
Aké poplatky by podľa predpokladov mohol RegioJet platiť ŽSR za používanie infraštruktúry ročne?
Záleží podľa množstva potvrdených a odjazdených vlakových kilometrov. Cena za jeden vlakový kilometer je stanovená výnosom Dopravného úradu.
Kedy ŽSR rozhodnú o žiadosti RegioJet?
V zmysle Harmonogramu prác ŽSR pre zostavu GVD 2014/2015 – do 25.7.2014.
Odkedy by mohli jeho vlaky na tejto trati jazdiť?
Od nového GVD 2014/2015 t.j. od 14.12.2014.
Viete o predbežnom záujme RegioJet o prevádzke vlakov aj na iných tratiach (akých, odkedy)?
Áno, na trati Praha – Žilina – Košice od nového GVD 2014/2015.
Aký je v súčasnosti, resp. bol v roku 2013 objem a podiel výkonov osobných vlakových prepravcov na trati Bratislava - Žilina - Košice na celkových výkonoch v sieti ŽSR?
Výkony v osobnej doprave (OD) na úseku Bratislava hl.st. – Košice v roku 2013 = 9 632 075 vlkm.
Celkové výkony v OD v roku 2013 = 31 467 230 vlkm
% podiel úseku Ba – Ke na celkových výkonoch = 30,61 %
Podala už firma RegioJet žiadosť o osobnú prepravu na trase BA - KE? Kedy tak spravila?
Áno, podala už žiadosť - dňa 10.4.2014 v zmysle Harmonogramu prác ŽSR pre zostavu GVD 2014/2015.
Uviedla aj firma koľko vlakov by chcela vypravovať každý deň na tejto trase?
Otázku je potrebné smerovať priamo na spoločnosť RegioJet.
Kedy sa definitívne rozhodne, že pustíte RegioJet na koľajnice? A odkedy by mohol začať premávať reálne? Od nového grafikonu v decembri?
V zmysle Harmonogramu prác ŽSR pre zostavu GVD 2014/2015 – do 25.7.2014.
A odkedy by mohol začať premávať reálne?
Otázku je potrebné smerovať priamo na spoločnosť RegioJet. Predpokladáme, že od nového GVD 2014/2015 t.j. od 14.12.2014.
Čo na to treba - miesto v grafikone od ZSR, súhlas štátu?
Podmienky pre všetkých dopravcov sú rovnaké, nie je potrebný zvláštny súhlas od štátu. Do GVD sa vlaky zaraďujú v zmysle zákona a vykonávacej vyhlášky v poradí v akom došli. V prípade kolízie trás ŽSR vyzve kolízne strany na jednanie. Pokiaľ nedôjde k dohode prípad sa postúpi na Dopravný úrad, a ten rozhodne.
Dostane RegioJet rovnaké podmienky na využitie trate ŽSR ako rovnako štátna ZSSK? Ak nie, v čom budú iné a prečo?
Regio Jet dostane zo strany ŽSR rovnaké podmienky ako ZSSK Slovensko.
Aké technické pomienky musí RegioJet splniť, aby mohol trať ZSR využívať, prípadne aby mohol využívať plnú traťovú rýchlosť 160 km/h na zrekonštruovanej trati BA - NM?
Regio Jet musí vlastniť dráhové vozidlá vhodné pre daný traťový úsek.
RegioJet si objednal u ŽSR pre nový GVD 2014/2015:
4 páry vlakov na trase Bratislava – Žilina – Košice,
1 pár vlakov na trase Praha – Žilina,
1 pár vlakov na trase Praha – Žilina - Košice.
Môžete potvrdiť, že český vlakový prepravca Leo Express (prevádzkuje vlaky na trase Praha - Ostrava) požiadal samostatne, resp. spolu so ZSSK o pridelenie kapacity vlakov na predĺženie spojenia v SR cez Žilinu do Košíc od 14. decembra 2014? Kedy o to Leo Express požiadal a za akých podmienok? Koľko párov vlakov denne chce prevádzkovať do Košíc?
Leo Express nepožiadal ZSR o pridelenie kapacity vlakov na vami uvádzanú trasu. ZSR eviduje len žiadosti spoločností ZSSK a RegioJet.
Bylo by prosím možno upřesnit k poslední odpovědi, kolik tras má ZSSK objednáno v této relaci? Resp. alespoň zda jde o počet srovnatelný se současným nebo o vyšší (tj. že by ZSSK navíc oproti stávajícímu stavu požádalo i o trasy pro společný provoz s LE)?
V porovnaní so súčasným stavom objednávka je nepatrne vyššia, na presný počet trás je potrebné sa obrátiť priamo na ZSSK.
Děkuji, ještě mi prosím vyvstalo pár drobmností: - je u ŽSR možný přenos trasy na jiného žadatele (dopravce) i po lhůtě pro zadání žádosti o objednávku kapacity?
Pojem prenos trasy na ŽSR nepoznáme.
Konkrétně mám tedy na mysli zda by měl LE ještě možnost využít trasy, které pro uvažovaný společný záměr objednalo ZSSK, pokud by nakonec k dohodě nedošlo a LE by chtěl vlaky provozovat na svoji licenci i na síti ŽSR. Nové trasy již po lhůtě objednat nemůže, takže by musel využít trasy objednané pro tento záměr ze strany ZSSK.
Pri splnení všetkých zákonných podmienok a uvolnení trás zo strany ZSSK je pravidelná doprava možná od riadnej zmeny GVD, dovtedy len v režime ad-hoc.
A ještě opět k níže odkazovanému rozhovoru - v odpovědi je uvedeno, že výkony v osobní dopravě mezi Bratislavou a Košicemi v roce 2013 činily 9 632 075 vlkm. Pokud to vydělím 365 dny a 890 km (tj. 1 pár v této relaci) vyjde 29 párů denně, zatímco přímých R a IC vlaků Bratislava - Žilina - Košice je provozováno dohromady cca 10 - 11 denně. V tomto počtu jsou tedy zahrnuty naprosto všechny vlaky osobní dopravy mezi Bratislavou , Žilinou a Košicemi , tedy (např.) od osobních vlaků do Trnavy po přímé R/IC ?
Sú to všetky výkony vlakov osobnej dopravy.
Děkuji, vystihuje tedy následující formulace situaci správně ? Řeč je tedy o provozu v GVD 2015 (od prosince 2014). V případě, že k dohodě o spolupráci se ZSSK nedojde, mohl by LE tyto trasy využít na vlastní licenci pouze v případě, že je ZSSK uvolní; přímý převod trasy na jiného žadatele není možný. Další možností je i pozdější objednávka, při níž lze ovšem poskytnout již pouze trasy ve zbylé kapacitě dráhy, bez záruky požadované časové polohy.
Áno, tak ako vo vete uvádzate.