Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia/ Trenčín/ most/ záplavy


17.06.2014

Chcem Vás požiadať o info ohľadom žel. mosta v TN. V druhej polovici mája došlo k zatopeniu prístupovej cesty k strednému pilieru. Všimol som si, že cesta je už obnovená. V tejto súvislosti ma zaujíma aké škody (príp. časový sklz)  vysoká hladina Váhu spôsobila.
Je ťažké presne vyčísliť náklady zapríčinené zvýšeným prietokom vody vo Váhu. Tieto sa dajú rozdeliť  na priame a nepriame.
Do priamych nákladov môžeme  započítať materiálové straty (oprava cesty, úprava rúr zabezpečujúcich prietok vody pod dočasnou cestou, výmena štetovníc atd.) čo predstavuje cca 70 000 €. Nepriame náklady za spôsobené škody je veľmi problematické vyčísliť, sem môžu byť zaradené náklady za prerušenia prác, zmarený nájom betonárskeho vozíka a debnenia a iných technologických záležitostí. 
 Zhotoviteľ potvrdil reálne zdržanie prác cca 20 – 30 dní.   
Boli opatrenia stanovené v protipovodňovom pláne dostatočné? Kedy je v pláne dokončenie pilierov?
Po upozornení správcu toku (Povodia Váhu) na zvýšenie prietoku vody vo Váhu,  Zhotoviteľ podstupoval v súlade so schváleným protipovodňovým plánom. Po oznámení situácie Povodím Váhu Zhotoviteľ odstránil predmety, ktoré mohli byť odplavené, prípadne mohli spôsobiť ekologickú haváriu. Zároveň bol zamedzený prístup pracovníkov na miesta, ktoré boli zaplavené.  Včasným vykonaním uvedených opatrení nedošlo k žiadnym ekologickým haváriám, materiálnym stratám,  ani k stratám na ľudských životoch.  Na základe uvedeného môžeme konštatovať, že opatrenia navrhnuté v protipovodňovom pláne boli postačujúce.
Dokončenie pilierov okrem piliera č. 6 sa predpokladá do konca 12/2014. Dokončenie piliera číslo 6 je naplánované do konca I. štvrťroku 2015. 




Právne dokumenty