21.10.2014
Správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informujú cestujúcu verejnosť, že z dôvodu objavenia archeologických nálezov dôjde k predĺženiu výlukových prác v súvislosti s realizáciou stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – VI. etapa (úsek Beluša – Púchov)“.
Zhotoviteľ stavby informoval Železnice Slovenskej republiky o archeologickom náleze, ktorý bol odkrytý počas rekonštrukčných prác na V. koridore. Z obhliadky Krajského pamiatkového úradu Trenčín vyplýva, že v železničnej stanici Púchov bolo zistené sídlisko z obdobia neskorej doby bronzovej. Lokalitu je potrebné plošne preskúmať. Taktiež v Beluši-Hloži bol zistený nález kamennej architektúry, ktorý bude preskúmaný. Na základe nálezov bude následne rozhodnuté o ďalšom postupe.
Z dôvodu potrebnej realizácie archeologického výskumu tak budú výlukové práce v príslušných úsekoch ukončené nasledovne:
1. traťová koľaj v úseku Ladce – Beluša – Púchov: termín ukončenia sa posúva z 24.10. 2014 na 7.11.2014
1. traťová koľaj medzi ŽST Púchov – Považská Bystrica, ŽST Púchov – nepárna skupina koľají: pôvodný termín ukončenia 7.10.2014 sa predlžuje na 14.11.2014
Zhotoviteľ garantuje ukončenie predmetných výluk v nových termínoch.
Vzhľadom na pokračovanie výlukovej činnosti na koridore č. V do konca platnosti grafikonu vlakovej dopravy (GVD) 2013/2014 (úseky Bytča - Považská Teplá 2. traťová koľaj do 28.11.2014 a výluka 2. traťovej koľaje Považská Bystrica - Púchov + koľaje č. 6-18 v ŽST. Púchov do 12.12.2014), sa ŽSR po dohode so ZSSK rozhodli ponechať v platnosti opatrenia v osobnej doprave, ktoré mali platiť do 25.10.2014, a to až do konca platnosti GVD 2013/2014, t. j. do 13.12.2014 (http://www.slovakrail.sk/sk/vyluky/vyluka-ladce-bytca.html).
Na základe uvedeného ŽSR vydajú mimoriadnu zmenu k cestovnému poriadku (CP) a pomôcky GVD s platnosťou od 26.10.2014 do 13.12.2014. Keďže z časových dôvodov nie je možné vydanie mimoriadnej zmeny do CP v tlačovej podobe, vydaná bude len mimoriadna zmena v elektronickej podobe a taktiež bude zmena zverejnená na výveskách v príslušných železničných staniciach. Cestujúcu verejnosť prosíme o pochopenie a trpezlivosť.
STRUČNÝ POPIS STAVBY „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – VI. etapa (úsek Beluša – Púchov)“
Zhotoviteľ stavby:
„Združenie Púchov“ - OHL ŽS, a.s., organizačná zložka a VÁHOSTAV - SK, a.s.
Realizácia stavby:
Predpoklad ukončenia predmetnej stavby je I. polrok 2015.
Začiatok realizácie diela - 18.04.2012.
Ukončenie realizácie diela - 17.04.2015.
Hlavné výluky - medzistaničný úsek rok 2013
- Púchov rok 2013, 2014 a 2015
- Beluša II.polrok 2014 a I.polrok 2015
Realizácia diela sa vykonáva za plnej prevádzky železničnej dopravy. Doprava je plne zabezpečovaná pre potreby prepravy tak, aby boli splnené záväzky ŽSR voči dopravcom. Obmedzenia železničnej dopravy vychádzajú z plánu organizácie výstavby, ktorý predložil víťazný uchádzač odborným zložkám ŽSR na posúdenie. Na jeho základe bol naplánovaný optimálny rozsah obmedzení pri samotnej realizácie diela.
Stavba je rozdelená na 3 ucelené časti stavby (ďalej len „UČS“):
UČS 41 ŽST Beluša
UČS 42 traťový úsek Beluša.- Púchov
UČS 43 ŽST Púchov
Prehľad objemových ukazovateľov stavby:
Celková dĺžka modernizovaného úseku trate vrátane zastávok, výhybne a železničných staníc po modernizácii je
Na celom úseku bude elektrická trakcia striedavá, sústava 25 kV tiež sa vybuduje nové traťové a staničné zabezpečovacie zariadenie s centrom riadenia dopravy v ŽST Púchov.
Na základe zmeny dopravnej technológie bola ŽST Beluša navrhnutá na zrušenie, so zriadením zástavky v novej polohe.
Návrh novej trasy železničnej trate plne rešpektuje požiadavku dosiahnutia traťovej rýchlosti v =160km/hod, preto aj jej trasovanie bolo nevyhnutné viesť v novej polohe mimo jestvujúce železničné teleso – odklon do 60 m.
Poloha zastávky Dolné Kočkovce sa posunula oproti terajšej polohe bližšie k centru obce do novej polohy. Prístup cestujúcich k nástupišťným hranám je zásadne mimoúrovňový.
V Žst. Púchov si výstavba 2 ostrovných nástupíšť dĺžky
V dôsledku nového koľajového vedenia železničnej trate budú asanované objekty budov (riadenia, výpravná, traťová správa, návestný okrsok, vozmajstrov a atď.). Nové objekty tak výpravnej budovy, ako aj traťového obvodu a budovy vozmajstrov sú novostavby a riešia nové priestory pre uvedené prevádzky, ktoré bolo treba asanovať.
Nová výpravná budova je navrhovaná ako trojpodlažný skeletový trojtrakt, prispôsobený potrebe etapizácie výstavby.
Nová budova traťového obvodu a dielne je navrhovaná ako murovaná dvojpodlažná stavba bez podpivničenia s plochými strechami. Dispozične je rozdelená na dve základné časti: garáž pre MUV s kontrolnou šachtou a administratívno technickú časť s poskytnutím potrebného komfortu a bezpečnosti.