Železnice Slovenskej republiky


Vysoké krátenie/ trať Vrútky - Košice


21.01.2015

Na rôznych železničných diskusiách a forách vzbudil obrovskú pozornosť a diskusiu vlak IC403 spoločnosti RegioJet dňa 14.1.2015. Tento mal na odjazde z Vrútok meškanie 20 minút. V konečnej stanici Košice však už len 5 minút.
Je reálne, aby vlak IC403 na pomerne starom úseku Vrútky-Košice stiahol až neuveriteľných 15 minút z meškania ???
Meškania je možné krátiť napr. skrátením pobytov v staniciach po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich a technológiou jazdy (rozjazdy a brzdenie).
Neporušil vlak spoločnosti RJ nejaký predpis, napr. ohľadom dodržania maximálnej traťovej rýchlosti ??? 
Na základe doteraz známych informácií od dopravcu, rušňovodič vlaku porušil pri jazde niektoré predpisové ustanovenia a boli voči nemu prijaté zo strany dopravcu sankcie (šetrenie ešte nie je ukončené).
Prípadne v tomto konkrétnom prípade dostal vlak povolenie na vyššiu traťovú rýchlosť, aby mohol krátiť meškanie ???
Krátenie jazdných časov nie je dovolené, musia sa dodržiavať jazdné doby.
Je známe, že súprava vlakov RegioJet zvláda rýchlosť do 200 km/h. Môže na úseku Nové Mesto nad Váhom-Bratislava jazdiť v ojedinelých prípadoch v prípade meškania aj vyššou rýchlosťou ako 160 km/h ??? 
Nie nemôže.




Právne dokumenty