30.04.2015
Dobrý deň prajem, chcel by som Vás požiadať o vyjadrenie pre náš internetový magazín k tomu, že v susednom Rakúsku uviedli do prevádzky fotovoltickú elektráreň (zjednodušene) a túto energiu získanú zo Slnka budú dodávať do žel. siete.
Údaje v skratke:
Elektráreň je v obci Wilfleinsdorf, v okrese Bruck an der Leitha.
Spolu je tam 7000 m2 solárnych panelov s výkonom 1100 MWh/rok Johann Pluy z ÖBB povedal, že sú prvá železnica, ktorá to má takto urobené.
Vývoj systému stál 1,5 Mio. €.
Ročne ušetria 400 ton škodlivého CO2.
Potiahne to cca 200 vlakov na trati Viedeň-Salzburg Majú v pláne vybudovať skoro 20 podobných zariadení po celom Rakúsku.
Otázky:
Spolupracujete s rakúskymi kolegami z ÖBB?
Neuvažujete v budúcnosti o podobnom projekte?
Máte svoj plán znižovania produkcie škodlivých CO2 alebo sa hlásite k nejakému stanovenému cieľu znižovania produkcie škodlivých CO2 v doprave?
Vyhodnocujete a počítate koľko prevádzka železničnej siete a železničnej dopravy na Slovensku vyprodukuje škodlivého CO2?
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nespolupracujú na takomto projekte s OBB. ŽSR sledujú údaje CO 2 len z hľadiska jednotlivých kotolní, no sme pod limitom.
Odpoveď očakávajte preto hlavne od ZSSK resp. ŽS Cargo (disponujú rušňami, trakčnú elektrinu si kupujú od ŽSR a naftu samostatne).
CO 2 sledujú skôr veľké výrobné podniky (USS Košice, Duslo Šala , Alko Žiar, Podbrezová...).