28.05.2015
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať pár otázok ohľadom trate 141, konkrétne úseku Lužianky-ZM-Kozárovce.
1. Je tento úsek spôsobilý na obnovenie osobnej dopravy?
Áno, uvedený úsek je z hľadiska technického stavu trate spôsobilý na obnovenie osobnej dopravy.
2. Sú všetky zastávky vhodné na nástup a výstup cestujúcich? Napríklad nástupištia v Žiranoch a Jelenci majú prepadnutý povrch. Ktorá zastávka má koľko nástupištných hrán? Boli by v prípade obnovenia osobnej dopravy nutné nejaké rekonštrukčné práce?
Áno, sú vhodné na bezpečný nástup a výstup cestujúcich s malými opravami nepoužívaných nástupíšť (napr. dosypanie sypaných nástupíšť v zmysle vzorových listov ). Rekonštrukcie netreba, postačia len opravné práce.
3. Plánujú ŽSR odstrániť rýchlostné prepady (rýchlosť 40 km/h kvôli výhybkam, rýchlosť 30 km/h kvôli zvážnemu územiu na dĺžke 1,5 km, 20 km/h na priecestiach). Plánujete odstrániť koľaje v niektorej z dopravní tak, ako to bolo v prípade Dražoviec? Je možné zvýšenie traťovej rýchlosti aspoň na niektorých úsekoch bez výraznejších investícií?
Investície na zvýšenie rýchlosti na tejto trati nie sú plánované. Vo výhľade je rušenie staničných koľají vo Volkovciach a v Podhoranoch pri Lužiankach, na ich zrušenie je potrebné rozhodnutie stavebného úradu a následne naplánovať potrebné finančné prostriedky na ich zrušenie. Na uvedenej trati nie je možné výraznejšie zvýšenie rýchlosti bez investičných počinov.
4. Sú všetky staničné budovy stále v majetku ŽSR a sú spôsobilé plniť svoj účel (výkon dopravnej služby, čakáreň pre cestujúcich)?
Všetky staničné budovy sú v súčasnosti v majetku ŽSR a taktiež sú schopné plniť svoj účel pre potreby prevádzkovania dopravy.
5. Ktoré stanice sú vhodné na križovanie vlakov? ( v úseku Lužianky-Zm-Kozárovce.)
V prípade obnovenia pravidelnej dopravy na úseku Kozárovce – Zlaté Moravce – Lužianky sú stanice Zlaté Moravce, Jelenec a Žirany určené na križovanie vlakov.
