Železnice Slovenskej republiky


ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na výber zhotoviteľa stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa"


28.07.2015

 

Železnice Slovenskej republiky vyhlásili verejnú súťaž na výber zhotoviteľa stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa. Informácia bola zverejnená v sobotu 25. júla 2015 vo Vestníku EÚ S142 pod číslom 2015/S 142-260254 a vo Vestníku verejného obstarávania 146/2015 v pondelok 27. júla 2015 pod číslom 15311 - MSP.

Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Výsledkom súťaže by mala byť uzatvorená zmluva o dielo so zhotoviteľom stavby, ktorý zmodernizuje takmer 16 kilometrový úsek železničnej trate medzi Púchovom a Považskou Teplou. Tento úsek spojí momentálne realizované úseky modernizácie „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – VI. etapa (úsek Beluša – Púchov)“ a „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)“.(Poznámka: mimo znamená, že v rámci tejto stavby nebude predmetom modernizácie uvedený staničný úsek).

Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 km/hod.

 

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE:

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:

367 982 089,00 EUR

Financovanie je zabezpečené z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, Prioritná os 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov.

Trvanie zákazky:

40 mesiacov (od zadania zákazky).

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť:

19.10.2015 08:30 h.

Podmienky na otváranie ponúk:

Dátum a čas: 19. 10. 2015 10:00 h.

Miesto: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava, Generálne riaditeľstvo, Klemensova 8, 813 61 Bratislava, Slovensko.

Kritériá na vyhodnotenie ponúk:

Najnižšia cena.

 

Stručný opis zákazky:

Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom "ŽSR, Modernizácia trate Púchov Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa".                                                                                                                    

Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. Va. pre dosiahnutie parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie/ Európskeho spoločenstva (napr. Technické špecifikácie interoperability), európskych noriem, legislatívy a noriem Slovenskej republiky a dohôd AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) a AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy).

Modernizácia trate železničnej siete "ŽSR, Modernizácia trate Púchov Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa" pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov a tým skvalitnením a zlepšením jej technických parametrov a ukazovateľov ako celku.

Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy a tým sa    v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami.

 

Vzhľadom na veľký rozsah stavby a jej postupnú realizáciu sú skupiny prevádzkových súborov (PS) a stavebných objektov (SO) podľa lokalizácie združené do ucelených častí stavby (UČS):

UČS 00 ŽST Púchov, ŽST Žilina

UČS 44 Traťový úsek Púchov - Považská Bystrica

UČS 45 ŽST Považská Bystrica

UČS 46 Traťový úsek Považská Bystrica Považská Teplá

UČS 47 ŽST Považská Teplá

 

Stavba má charakter modernizácie dopravnej cesty. Ide o líniovú stavbu európskeho železničného koridoru.

 

Kapacitné údaje:

rozchod koľají: 1 435 mm

celková dĺžka modernizovaného úseku trate vrátane zastávok a železničných staníc po modernizácii: 15,921 km

nové železničné tunely: 2 ks

 

mostné stavby:

nové železničné mosty (vrátane rekonštruovaných): 14 ks

nové cestné mosty a nadjazdy: 6 ks´

zrušené železničné mosty: 4 ks

podchody (pre cestujúcich, verejné): 4 ks

priepusty: 11 ks

 

nové a upravené pozemné komunikácie:

betón asfaltový: 233 113 m2

osadenie cestných panelov: 2 490 m2

zámková dlažba: 12 997 m2

 

protihlukové steny s celkovou plochou: 17 636 m2

železničný spodok a zemné práce:

celkové množstvá zemných prác výkop: 529 739 m3

rozprestretie ornice na rovine a na svahu: 44 910 m3

odstránenie ornice: 32 473 m3

odstránenie krovín: 44 596 m2

odstránenie stromov: 6 095 ks

- sanácia železničného spodku:

celková dĺžka sanácie železničného spodku: 15 921 m

- odvodnenie železničného zvršku a spodku:

priekopy z betónových priekopových prefabrikátov: 3 582 m

- výhybky pomerové:

S 49: 9 ks

UIC 60: 21ks

 

železničný zvršok:

zvršok UIC 60 s pružným upevnením koľajníc celková dĺžka koľajových polí: 24 125 m

zvršok S 49 s pružným upevnením koľajníc celková dĺžka koľajových polí: 2 662 m

- práce s koľajovým lôžkom:

koľajové lôžko so zhutnením z hrubého drveného kameniva: 103 466 m3

- elektrická trakcia (striedavá sústava 25kV 50Hz): 37,674 km

- rekonštrukcia osvetlenia v ŽST a železničných zastávkach:

počet stožiarov: 83 ks

počet osvetľovacích veží: 19 ks

 

staničné zabezpečovacie zariadenie:

3. kategórie podľa TNŽ 34 2620 typ elektronické stavadlo: 1 ks

- počet zabudovaných výhybiek: 30 ks

- počet zabezpečených výhybkových jednotiek: 29 ks

- počet výkoľajok: 7 ks

- počet elektricky ohrievaných výhybiek: 24 ks

- pokládka káblov:

optorúrky HDPE: 24 020 m

optické káble: 41 626 m

telefónny kábel: 57 772 m

- preložky inžinierskych sietí:

El. vedenie: 1 684 m

oznamovacie vedenie: 65 916 m



Právne dokumenty