16.07.2015
Rada by som sa popytala z akeho dovodu je v Sladkovicove smer Senec castejsie a dlhsie zatvorene priecestie a preco do neskorych hodin trubia vlaky? Je nejaka oprava trate, ze su taketo opatrenia?
Pozemná komunikácia je cestou III. triedy, ktorá spája obec Sládkovičovo s cestou I. triedy Bratislava – Galanta. Železničnú trať križuje v ŽST Sládkovičovo. Križovanie trate umožňuje železničné priecestie , ktoré pozostáva zo staršieho typu konštrukcie tzv. „Gumokov“ a napojenie na cestnú komunikáciu je zriadené živičným asfaltovým „kobercom“. Konštrukcia uvedeného typu bola vložená v roku 1994 a 1995 v rámci rekonštrukcie koľají č. 1 a 2 pri zvyšovaní traťovej rýchlosti v traťovom úseku Senec – Sládkovičovo na 140 Km/hod.
Aj keď sa jedná o staršie typy konštrukcii neboli na nej evidované žiadne nedostatky, ktoré by mali dopad na plynulosť tak vlakovej ako aj cestnej dopravy.
V rámci rekonštrukcie cesty I.triedy, ktorú investorsky zabezpečuje VÚC Trnava v čase od 5./ 2015 až do 12./2015 určil Dopravný inšpektorát krajského PZ a VÚC Trnava, odbor dopravy ako obchádzkovú trasu pre cestnú dopravu cestu III. triedy, čím došlo k neúmernému zvýšeniu dopravného momentu , čo malo za následok deštrukciu jednotlivých segmentov „gumokovovej“ konštrukcie s dopadom na zabezpečovacie zariadenie vlakovej dopravy a vygenerovania opakujúceho sa poruchového stavu koľajových obvodov.
Z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti železničnej dopravy boli koľajové obvody a zabezpečovacie zariadenie až do odstránenia poruchových stavov koľajových obvodov „vypnuté“ z činnosti a v zmysle platného predpisu ŽSR , boli prijaté dopravné opatrenia, ktoré spočívajú v obmedzení traťovej rýchlosti a dávania zvukovej návesti „Pozor“. (trúbenie, ktoré spomínate).
Pracovníci ŽSR nepretržite hľadali príčinu, priebežne čiastkovo riešili vylučovacím spôsobom vzniknutý stav, čo sa ukázalo len ako dočasne a zároveň nedostatočné riešenie. Nakoľko ide o starší typ konštrukcie, náhradné diely nie je možné zabezpečiť, bolo rozhodnuté, zdemotovať celú konštrukciu tak v koľají č. 1 ako aj 2 a jej nahradenie klasickou asfaltovou výplňou v kombinácii s drevenými ochrannými podvalmi.
Demontáž konštrukcie je však podmienená súhlasom Dopravného inšpektorátu krajského PZ, Dopravného inšpektorátu okresného PZ a VÚC Trnava odborom dopravy na uzávierku priecestia spojenú s výlukou tak cestnej dopravy ako aj koľajovej dopravy. Ďalším veľkým problémom je zabezpečenie výrobcu a dodávateľa asfaltových zmesi v období sobota, nedeľa aby nedošlo ešte k väčšiemu obmedzeniu cestnej dopravy ako doposiaľ.
ŽSR mali aj možnosť, priecestie uzatvoriť a celu cestnú dopravu presmerovať o niekoľko kilometrov ďalej, čím by sa zvýšila dĺžka obchádzky. Takémuto kroku sme sa snažili vyhnúť s ohľadom na účastníkov cestnej premávky.
Prepáčte, že problém rozpisujeme podrobne, ale ide nám o to, aby sťažovatelia pochopili zložitosť vzniknutej situácie. Nie, železnica spôsobila vzniknutý problém, ale sú tu zložky samosprávy a štátnej správy, ktoré majú rozhodovacie kompetencie a tieto musia ŽSR rešpektovať.
Ospravedlňujeme sa za vzniknuté problémy a prosíme o ústretovosť a pochopenie. Veríme, že sa nám cely plánovaný opravy podarí sa aj zrealizovať.
