Železnice Slovenskej republiky


ŽSR/ modernizácia - Púchov - cesta na Továrenskej ul.


09.07.2015

Spracovávam reportáž pre PúTv. Témou je rekonštrukcia časti Továrenskej ulice v Púchov súvisiaca s celkovou rekonštrukciou železničnej trate. Časť Továrenskej ulice, ktorá sa napája na most cez rieku Váh budú rekonštruovať OHL ŽS. Problémom je, že na uvedenom úseku cesty sa spevnil ľavý svah ( od železnice ) a nespevňuje sa pravá strana ( svah zo strany rieky Váh ). Cesta sa aj v dôsledku zvýšeného prejazdu nákladných vozidiel a autobusov na oboch stranách trhá a svah sa zosúva. Zvýšená premávka priamo súvisí so stavebnou činnosťou na železnici a obchádzkovými trasami. Oprava povrchu cesty bez spevnenia oboch svahov násypu, ktorým cesta stúpa k mostu by nemala dlhého trvania. Podľa mojich informácií, MsÚ Púchov opravu - spevnenie spomenutej pravej strany cesty požadoval  v pripomienkach zaslaných ŽSR.

Moja otázka: Budú opravu svahu financovať  ŽSR ? Prebehnú v tejto súvislosti ešte nejaké jednania s vedením mesta, či je vec uzavretá? Ak ŽSR nemieni do spevnenia svahu investovať, bude sa čakať s realizáciou rekonštrukcie cesty, kým problém vo vlastnej réžii nevyrieši mesto?   

 Mesto Púchov sa na nás obrátilo listom, ktorý bol na ŽSR doručený 27.4.2015, vo veci požiadavky na úpravy miestnej komunikácie na Továrenskej ulici. V rámci stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod., VI. etapa (úsek Beluša – Púchov)“ Mesto Púchov predložilo písomnú požiadavku na rozšírenie realizácie stavebného objektu (ďalej len „SO“) SO 43.38.07 Žst. Púchov, úprava MK na Továrenskej ulici  o úpravu cesty a svahu zo strany od Váhu, so zmenou šírkového usporiadania krajnice z 0,5 m na 1,5 m a s rozšírením vozovky z 5,5 m na 6,5 m a doplnením chodníka 2,5 m, ktorý v súčasnosti neexistuje. 

Železnice Slovenskej republiky hľadali najvhodnejšie riešenia pre obe strany, pričom uvedené bolo treba prerokovať aj so zhotoviteľom stavby, generálnym projektantom stavby, a stavebným dozorom a bolo treba zvážiť aj možnosti z hľadiska technického riešenia, časového hľadiska a finančných možností. Až na základe porady konanej dňa 7.7.2015 bol v danej veci spracovaný list pre Mesto Púchov, ktorý bude v krátkej dobe doručený Mestu Púchov. Na základe uvedeného ŽSR nebudú v tejto chvíli riešiť problematiku prostredníctvom médií. Bolo by to vrcholne nekorektné voči Mestu Púchov, keby sa o informáciách dozvedel sprostredkovane cez média a nie priamo od ŽSR.  

Dovoľujeme si iba poznamenať, že v rámci uvedenej stavby sme už navyše realizovali požiadavky Mesta Púchov, a to vyasfaltovanie časti Továrenskej a Železničnej ulice a vybudovanie dvoch nových autobusových zastávok.  Taktiež budeme ešte realizovať navyše úpravy prednádražia žst. Púchov, na čo ŽSR vynaložia niekoľko desiatok tisíc eur. Obdobne sme realizovali navyše práce aj pre obce pozdĺž modernizovanej trate, taktiež na náklady ŽSR. 

S ostatnými informáciami sa prosím obráťte na Mesto Púchov.





Právne dokumenty