Železnice Slovenskej republiky


Modernizácia železničného dopravného uzla v Bratislave


17.08.2015

V Správach RTVS/STV dnes riešime tému modernizáciu železničného dopravného uzla v Bratislave. ŽSR momentálne hľadá dodávateľa, ktorý vypracuje projekt. Zrejme sa jedná aj o obnovu pôvodného zámeru Filiálky. Rád by som sa vás spýtal: Ako by mal podľa vašich predstáv vyzerať projekt? O aké časti železničných tratí resp. úsekov pôjde?

V rámci vyhláseného verejného obstarávania týkajúceho sa predmetu zákazky „ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti“ sa od úspešného uchádzača, ako zhotoviteľa štúdie realizovateľnosti, bude požadovať spracovanie technicky a ekonomicky vhodného riešenia železničnej dopravy v rámci uzla Bratislava. Od zhotoviteľa sa ďalej bude požadovať aj spracovanie technicky a ekonomicky vhodného riešenia v ŽST Bratislava filiálka (centrálna stanica).

 V tejto súvislosti uvádzame indikatívny zoznam infraštruktúrnych požiadaviek a možných opatrení pre projekt modernizácie železničného uzla Bratislava

A)   Úsek Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Marchegg)
B)   Úsek Kúty – Bratislava hlavná stanica
       ŽST Devínska Nová Ves
       ŽST Bratislava-Lamač
       ŽST Bratislava hlavná stanica

C)  Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Rača –  (Trnava)
      Medzistaničný úsek Bratislava hlavná stanica – Odbočka Vinohrady
      Medzistaničný úsek Odbočka Vinohrady (vrátane) Bratislava-Rača

D)  Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Vajnory –  (Galanta)
      Medzistaničný úsek Bratislava hlavná stanica – Odbočka Močiar (vrátane)
      Medzistaničný úsek Odbočka Močiar – Bratislava-Vajnory
      ŽST Bratislava-Vajnory

E)   Úsek Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava východ vchodová skupina - Odbočka Vinohrady – Bratislava predmestie – Bratislava-Nové Mesto – Bratislava UNS – Bratislava Petržalka -  Rusovce – Rajka „štátna hranica SR/MR (ŽSR/GYSEV)“,
      Odbočka Močiar – Odbočka Vinohrady, Odbočka Močiar – Bratislava predmestie, Bratislava ÚNS – Bratislava-Pálenisko,
      ŽST Bratislava predmestie
      ŽST Bratislava-Nové Mesto
      Medzistaničný úsek Bratislava–Nové Mesto – Bratislava ÚNS
      ŽST Bratislava ÚNS
      Úsek Bratislava ÚNS – Bratislava-Petržalka
      ŽST Bratislava-Petržalka
      Medzistaničný úsek, Bratislava-Petržalka – Rusovce – Rajka 
      ŽST Rusovce

G)  Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Nové Mesto

H)  Úsek Bratislava predmestie – Bratislava filiálka
      ŽST Bratislava filiálka (centrálna stanica)

F)  Úsek Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová  skupina Sever – Bratislava  východ vchodová skupina – Bratislava-Rača a Bratislava-Vajnory  –   Bratislava východ odchodová  skupina juh - Odbočka Vinohrady
      ŽST Bratislava východ

I)   Úsek Bratislava- Petržalka  -  štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Kittsee)

J)   Úsek Bratislava-Nové Mesto –  Podunajské Biskupice – (Dunajská Streda) 
     Medzistaničný úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice
     ŽST Podunajské Biskupice 

Ako bude financovaná štúdia (1,3 milióna eur) a koľko odhadom by mala stáť realizácia projektu, ktorý bude hradený prevažne z eurofondov?

Predmet zákazky s uvažovanou predpokladanou hodnotou zákazky vo výške 1 313 500,00 EUR bez DPH by mal byť financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, Prioritná os 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov a zo štátneho rozpočtu. 

V súčasnosti nie je možné určiť ani odhadom náklady na samotnú realizáciu projektu. Až na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti budú známe predpokladané investičné náklady. Zhotoviteľovi projektovej dokumentácie budú poskytnuté tieto výsledky štúdie realizovateľnosti. V rámci spracovania príslušného stupňa projektovej dokumentácie (dokumentácia stavebného zámeru) štátna expertíza stanoví maximálne investičné náklady, ktoré musí investor rešpektovať.





Právne dokumenty