14.08.2015
Za prvý polrok 2015 celý železničný sektor vykazoval plnenie grafikonu na 92,5 % , čo je o niečo menej, ako vyžaduje štát. Viete povedať, ako sa na tom 7,5 % meškaní podieľajú jednotlivé železničné spoločnosti, Vy a nepredvídané okolnosti? (70 % ZSSK, napríklad, koľko ďalší.....) Keď si vezmeme týchto 7,5 %, v ktorých mesiacoch (konkrétne - január, júl, a pod.) dochádza k meškaniu najčastejšie?
Rozdelenie na príčiny meškania vám uvádzame v delení ŽSR: ŽSR = 39,5%; dopravcovia = 17,97%; nezaradené = 46,13%. Príčiny na strane jednotlivých dopravcov Vám nemôžeme poskytnúť, nakoľko sa jedná o významný kvalitatívny ukazovateľ ovplyvňujúci obchodné záujmy dopravcov. O tieto údaje, v prípade záujmu, požiadajte jednotlivých dopravcov. Dôvody meškania sú za 32. týždeň, z dôvodu dovolenkového obdobia Vám údaje v požadovanom časovom rozsahu nevieme poskytnúť. Hodnoty sú však veľmi podobné za každý týždeň. Najhoršie mesiace z hľadiska plnenia kvality GVD sú mesiace s najväčším objemom výlukovej činnosti, a to sú mesiace jún až september.
Viete, aký typ vlakov - či osobné, rýchliky, IC, EC meškajú najviac? Dokážete to vyčísliť percentuálne?
Takýto parameter nevyhodnocujeme.
Prečo sa najviac prác na trati robí vždy v lete, keď chodí najviac cestujúcich a nie napríklad na jar?
Práce na trati sú limitované počasím, a preto v zimných mesiacoch výluky takmer nemáme, ale už od marca až do novembra je výluková činnosť rozvrhnutá na celej sieti tak, aby sme nezablokovali celé traťové úseky a výluky sa na tratiach striedajú v záujme plynulosti železničnej dopravy. V lete necestuje najviac cestujúcich, cez prázdniny je obmedzená školská doprava, ktorá predstavuje významný objem cestujúcich. Na konanie výluk je potrebný oveľa väčší časový priestor, než len navrhované jarné obdobie. Údržba musí jednoducho prebiehať v celom uvedenom období, keď to počasie dovolí.
Keď sú takéto horúčavy, opravujú vôbec Vaši ľudia trate? Majú nejako posunuté alebo skrátené zmeny?
Práce sú rozdelené na tie, ktoré sa pri vysokých teplotách na prevádzkovanej koľaji z bezpečnostných dôvodov nesmú vykonávať (napr.zváranie, podbíjanie) a práce, ktorých priebeh teploty nenarušujú. Zákonník práce a Kolektívna zmluva riešia starostlivosť o zamestnancov v nepriaznivých poveternostných podmienkach a na dodržiavanie napr. pitného režimu, alebo skrátenie pracovnej zmeny dohliadajú vedúci pracovných kolektívov.
