28.04.2016
Zaujimal by ma pohlad ŽSR najma na vybudovanie stanice Filialka, kedy by mohla byt vybudovana a ake vlaky by tu mali zastavovat? V akom stadiu su pripravovane stanice TIOP.
Vybudovanie stanice Bratislava Filiálka bolo dlhodobo plánované v rámci prepojenia koridorov TEN-T na území hlavného mesta, no na základe Štúdie realizovateľnosti z 09/2012 sa tento projekt nerealizoval.
V súčasnosti prebieha na Úrade pre verejné obstarávanie vyhodnocovanie verejnej súťaže Štúdie realizovateľnosti Dopravného uzla Bratislava. Výsledky štúdie zásadným spôsobom ovplyvnia vývoj železničnej dopravy v Bratislave a bude posúdená aj opodstatnenosť vybudovania stanice Bratislava Filiálka ako železničného dopravného bodu pre osobnú dopravu. Vypracovanie predmetnej štúdie sa očakáva v mesiaci 08/2017 s výstupom komplexného riešenia železničnej siete a jej vzťahov na dopravný systém Bratislavy a okolia, v nadväznosti na aktuálny územný generel dopravy a zámery GVD 2020. Postoj ŽSR vo veci ŽST Filiálka bude vychádzať z výsledkov predmetnej štúdie. Rovnako Štúdia realizovateľnosti Dopravného uzla Bratislava zhodnotí aj potrebu vybudovania Terminálov integrovanej osobnej prepravy.
Primator Ivo Nesrovnal poklada za dolezite v buducnosti riesit severo-juzne prepojenie zeleznicnej trate cez rieku Dunaj i vlakove spojenie medzi bratislavskym a letiskom Schwechat? Ako sa na tieto dva projekty pozera ŽSR. V pripade prepojenia zeleznicnej trate cez Dunaj, je uz blizsie zname aky vyznam pre zeleznicu dopravu by malo toto prepojenie, rovnako aj spojenie letisk Bratislavy a Viedne zeleznicou? Viete priblizne urcit datum realizacie tychto projektov?
V rámci severo-južného prepojenia existuje tiež hypotetická možnosť prepojenia železničných tratí prepojením staníc Bratislava–Petržalka a Bratislava Filiálka. Pôvodná trasa nebola odsúhlasená na základe výsledkov štúdie, takže je potrebné znovu prehodnotiť alternatívy takéhoto prepojenia.
Čo sa týka prepojenia letísk Bratislava a Schwechat, ŽSR pokladajú túto myšlienku za prínosnú. Pre úspešnú realizáciu je však potrebná aj iniciatíva zo strany OBB (Rakúsko), napríklad prehodnotením využívania existujúceho železničného prepojenia Schwechat Gotzendorf s pokračovaním Kittsee - BA Petržalka, prípadne nové prepojenie Wolfstahl- Kittsee – BA Petržalka. Avšak približné termíny ešte nie sú známe a závisia aj od finančnej vitality na rakúskej strane, ktorá sa teraz intenzívne venuje elektrifikácii Stadlau Marchegg s pokračovaním do Devínskej Novej Vsi (od štátnej hranice je to záležitosť ŽSR). Predpokladáme, že samotná Štúdia pre uzol Bratislava dá aspoň čiastočné odpovede aj na tieto otázky.
