Železnice Slovenskej republiky


ŽSR/ modernizácia - ŽST Trenčín - dlažba v podchode, zatekanie ...


06.04.2016

Pred pár dňami som nastupoval v Trenčíne na vlak a nemilo ma prekvapil dezolátny stav dlažby v podchode, kde už je aj časť tejto dlažby vypadaná. Keďže vonku pršalo, všimol som si na 3. nástupišti aj zatekajúce nové zastrešenie nástupišťa. Na 2 miestach voda nielenže kvapkala ale tiekla stálym prúdom zo strechy cez elektrické rozvody a osvetlenie na nástupište. Viem, že stavba ešte nie je odovzdaná do riadneho užívania, ale cez to všetko preniká na povrch nekvalitne odvedená práca. Chcel by som sa opýtať, aké máte skúsenosti s doposiaľ vykonanými prácami v tejto ŽST. Na nástupišti som nenašiel ani rozvod pitnej vody, čo už býva bežne štandardom.

Zjavné poškodenie dlažby  v podchode železničnej stanice Trenčín bolo predmetom upozornení zo strany Železníc Slovenskej republiky ako investora stavby už v minulom období. Zhotoviteľ stavby v minulosti použil materiál, ktorý  nespĺňal projektom požadované parametre, bol vyhodnotený ako nevhodný a  musel byť na jeho vlastné náklady vymenený, resp. opravený. Vo Vašej otázke neuvádzate konkrétny deň, resp. bližší časový údaj o zaznamenaní zlého technického stavu dlažby, a teda nevylučujeme, že v čase Vašej návštevy Trenčína ešte stále prebiehala aktuálna výmena poškodenej časti dlažby, t.j. boli evidentné miesta jej poškodenia pred opravou. V súčasnej dobe totiž po prevedení komplexných opráv na dlažbe neevidujeme žiadne podnety a sťažnosti na nepriaznivý stav v podchode. 

V prípade zatekania na novom zastrešení nástupišťa uvádzame, že tento stav bol tiež odstránený zhotoviteľom stavby, zastrešenie je personálom stanice pravidelne sledované a k dnešnému dňu sme nezaevidovali ďalšiu udalosť spojenú so zatekaním.  Ako správne uvádzate, nie všetky stavebné objekty realizované v rámci modernizácie železničnej stanice boli riadne odovzdané správcovi, t.j. je povinnosťou zhotoviteľa zabezpečiť odstraňovanie akýchkoľvek negatívnych prejavov  spôsobených či už samotným prevádzkovaním, výrobnou chybou, nekvalitou prevedenia a pod. Upozorňujeme však, že všetky časti stavby slúžiace prevádzke železničnej dopravy ako aj  cestujúcej verejnosti sú z hľadiska bezpečnosti užívaniaschopné plne v súlade s platnou legislatívou SR v tzv. režime predčasného užívania. Napriek tomu sme uložili stavebnému dozoru, aby si išiel overiť situáciu priamo na dotknutý perón a preveril situáciu aj na ostatných prístreškoch, a to za dažďa.   

Rozvod pitnej vody na nástupištiach nie je riešený v predmetnej stavbe. Uvedenú požiadavku na realizáciu rozvodu vody sme nezaznamenali, nevylučujeme však, že do budúcnosti nepristúpime k jeho realizácii.





Právne dokumenty