Železnice Slovenskej republiky


Rekonštrukcia ŽST Myjava a Trenčín.


17.07.2019

Chcel by som vás poprosiť o info k rekonštrukcii ŽST Myjava a Trenčín.

Myjava:

V akom stave je aktuálne rekonštrukcia ŽST Myjava?

V 30. týždni 2019 bude stavba ukončená, realizujú sa posledné práce.

Prečo ste sa rozhodli urobiť práce tak, aby bola zachovaná pôvodná architektúra z prvej republiky?

Budova nie je pamiatkovo chránená, ale ŽSR sa rozhodli zrekonštruovať stanicu do pôvodnej podoby tak ako ŽST Stará Turá.

Podľa pôvodných plánov mali byť práce ukončené v apríli 2019, prečo stále nie je stanica skolaudovaná?

Mesto Myjava nechcelo povoliť rozkopávku miestnych komunikácií v zimných mesiacoch. Z tohto dôvodu mohli byť práce na prípojke plynu a miestnych komunikáciách pred budovou ŽST začaté až po skončení zimnej údržby. V rámci stanice boli dané do prenájmu 2 byty, s ich rekonštrukciou sa mohlo začať až po vypovedaní nájomných zmlúv a odsťahovaní nájomníkov.

Pôvodné náklady boli 2.8 mil. eur, navýšil sa tento rozpočet, koľko doteraz stáli práce?

Nepočíta sa s navýšením rozpočtu na túto stavbu. Zatiaľ bolo zaplatené zhotoviteľovi za stavebné práce 2 324 433,70 €.

Kedy by mali byť ukončené?

Práce budú ukončené v 30. týždni, následne prebehnú technické prehliadky, preberacie konanie. Kolaudácia objektov sa uskutoční pravdepodobne august/september 2019

Prečo bolo potrebné zbúrať budovu staničného skladu?

Na základe vyjadrenia správcov bol sklad už nepotrebný, preto sa pristúpilo k jeho asanácii. V Starej Turej sa sklad zrekonštruoval na základe požiadavky Železničného múzea.

 

Trenčín:

Ako to vyzerá s rekonštrukciu ŽST v krajskom meste Trenčín?

Za predpokladu, že otázka smeruje k objektom a stavbám v stanici Trenčín , ktoré neboli predmetom modernizácie, je potrebné konštatovať súhlas s potrebnou rekonštrukciou týchto objektov a stavieb v ŽST Trenčín. Najviditeľnejšie sa tento problém dotýka výpravnej budovy a predstaničných spevnených plôch. Pre zlepšenie technického stavu a estetického vzhľadu je potrebný už investičný počin. Stavbu vzhľadom na jej rozsah bude potrebné riešiť v dvoch krokoch a to najskôr zabezpečením projektovej dokumentácie a až následne jej realizáciou. Oba kroky podliehajú samostatnému a na seba nadväzujúcemu verejnému obstarávaniu, čo je proces ťažko časovo odhadnuteľný.

V súčasnosti ŽSR pripravujú požiadavku na zaradenie investičnej akcie do investičného plánu, pričom predmetom rekonštrukcie budú viaceré objekty v ŽST Trenčín nie len výpravná budova.

Rokujete ešte s firmou SIRS Development - tá sa vyjadrila, že sa o obnovenie rokovaní pokúsi...

S rekonštrukciou stanice formou revitalizačnej zmluvy (koncesie) so spoločnosťou SIRS Development a.s. sa neuvažuje. Spoločnosti v apríli 2018 bolo oznámené ukončenie rokovaní. Pokus o obnovu rokovaní zo strany SIRS Development nie je evidovaný.

Začiatkom roka sa hovorilo o tom, že ju železnice opravia vo vlastnej réžii - kedy by sa tak mohlo stať?

Objekty v ŽST Trenčín sú priebežné opravované a udržiavané v čistom a prevádzkyschopnom stave v súlade s nastavenými štandardami.

Ako vníma súčasné vedenie železníc túto stanicu - je hodná krajského mesta v 21. storočí?

Pre zlepšenie technického stavu a estetického vzhľadu je potrebný komplexný pohľad na stanicu a zabezpečenie finančných prostriedkov na rekonštrukciu hlavne budov v stanici Trenčín, ktoré neboli predmetom modernizácie.



Právne dokumenty