Železnice Slovenskej republiky


ŽSR začali s výstavbou záchytného parkoviska v Pezinku


25.04.2019

Železnice Slovenskej republiky ako manažér železničnej infraštruktúry v spolupráci so spoločnosťou Skanska SK a. s. dnes v blízkosti ŽST Pezinok začali s realizáciou výstavby záchytného parkoviska pre osobné motorové vozidlá, ktorého cieľom je dosiahnutie zvýšenia prepravy cestujúcej verejnosti prostredníctvom železničnej osobnej dopravy a tým prispieť k odľahčeniu cestnej siete prepravovaných osôb do Bratislavy. Lehota výstavby je stanovená na 6 mesiacov. Zhotoviteľ stavby Skanska SK, a. s. bol vybraný vo verejnej súťaži v zmysle zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. Celková cena diela predstavuje 1 954 054,55 EUR bez DPH.

„Záujmom ŽSR je umožniť obyvateľom obcí a miest nachádzajúcich sa v regióne hlavného mesta, ktorí dochádzajú z miesta bydliska do Bratislavy, odparkovať svoje auto na stanici a pokračovať vlakom. Vlak je jednoznačne ekologickejšou a udržateľnejšou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. povedal o projekte generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč pri odovzdávaní staveniska. Podľa Tkáča je vybudovanie parkoviska v Pezinku jedným zo série opatrení zameraných na podporu obyvateľstva v oblasti mobility. Ďalšie parkoviská by mali podľa jeho slov v dohľadnej dobre vyrásť aj v Ivanke pri Dunaji a Nových Košariskách. „Stavbu budeme realizovať hlavne vlastnými kapacitami. Kvalita prác, stanovený harmonogram a bezpečnosť práce sú i na tejto stavbe našou prioritou,“ doplnil generálny riaditeľ Skanska SK, a. s. Miroslav Potoč.

Už o pol roka sa Pezinok bude môcť pýšiť 291 parkovacími miestami pre osobné motorové vozidlá a stojiskami pre 30 bicyklov. Prístup pre cestujúcich bude zabezpečený predĺžením jestvujúceho podchodu pod koľajou č. 5 a cestnou komunikáciou do priestorov parkoviska, kde bude k dispozícii výťah, ktorý zabezpečí bezbariérový prístup k nástupištiam ŽST Pezinok. Parkovisko bude oplotené, osvetlené, napojené na informačný a kamerový systém. Prístup na parkovisko bude z ulice Za dráhou, ktorá je napojená na Tehelnú ulicu z jednej a Drevársku ulicu z druhej strany.

O ŽSR – manažérovi infraštruktúry

ŽSR vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie ČSFR a tým i na rozdelenie Česko – slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a. s. (ZSSK). A následne 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. zabezpečujúcu osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. zabezpečujúcu nákladnú dopravu.

ŽSR sú manažérom infraštruktúry a podľa zákona sú prevádzkovateľom železničnej dráhy na území Slovenska. Vyplýva im z toho povinnosť zabezpečovať a obsluhovať celoštátne a regionálne dráhy a organizovať na týchto dráhach dopravu pre všetkých prevádzkovateľov dopravy v zmysle dopravnej politiky štátu, a to bez akýchkoľvek diskriminačných obmedzení. V svojom portfóliu majú ŽSR v správe železničné trate (normálneho, širokého aj úzkeho rozchodu), trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia či železničné stanice.

 


 



Právne dokumenty