18.02.2019
Dobrý deň, posielam Vám spomínané otázky na tému parkovanie pri ŽSR v Považskej Bystrici.
1. Ktorá mestská alebo štátna inštitúcia má na starosti dopravnú plochu, parkovisko pred ŽSR? Ľudia sú často z toho trochu zmätení.
Existuje webová stránka www.katasterportal.sk alebo www.geoportal.sk, kde si aj bežný občan môže jednoduchým spôsobom zistiť vlastníctvo nehnuteľností v rámci Slovenska. Predstaničný priestor v ŽST Považská Bystrica a to ul. M. R. Štefánika sa nachádza na pozemkoch mesta Považská Bystrica, resp. časť na pozemkoch Trenčianskeho samosprávneho kraja. Ulica Robotnícka na pozemkoch Považských strojární. Takže z pohľadu ŽSR sú možnosti zabezpečenia parkovania značne obmedzené.
2. Za posledné mesiace, rok - sa dosť rozšírilo tzv. kombinované cestovanie, tj. autom zaparkovať pred stanicu a následne vlakom do okolitých miest v rámci Trenčianskeho alebo Žilinského kraja. Ako to vnímate? Súvisí to so západným trendom dochádzania? Nebolo by práve toto ako podnet nejak rozšíriť parkovacie miesta, čo si o tom myslíte? Istou náhradou je parkovisko oproti Brojo, občania využívajúci ŽSR, využívajú práve toto súkromné parkovisko. Je to v poriadku, aby cestujúci parkovali takto na súkromnom parkovisku a nemali k dispozícii verejné možnosti parkovania? Časť parkoviska pred stanicou využívajú aj miestni taxikári, ako je to s parkovaním pre nich, mám pocit, akoby parkovali všade pred ŽSR?
V záujme podpory verejnej osobnej dopravy, boli rozhodnutím generálneho riaditeľa ŽSR prijaté opatrenia vedúce k zlepšovaniu prístupu k železničným staniciam a zastávkam, zvyšovaniu atraktivity železničnej dopravy a v konečnom dôsledku k podpore verejnej osobnej dopravy ako celku. Bol vypracovaný projekt „Koncepcia parkovísk na sieti ŽSR“ v rámci ktorého sú postupne oslovované samosprávy s návrhom spolupráce na vytvorenia a prevádzkovanie v podstate bezplatných parkovísk pre cestujúcu verejnosť.
3. Sú do budúcna v pláne nejaké výzvy, rozširovanie, nejaké rekonštrukcie v rámci územnej plochy pred stanicou.
V prípade železničnej stanice Považská Bystrica vzhľadom na stále prebiehajúcu stavbu „Modernizácia trate pre rýchlosť 160 km/hod. Púchov – Žilina, II. etapa“ budú ŽSR riešiť túto záležitosť až po ukončení stavby.
