30.01.2019
Dobrý deň, pripravujem príspevok o aktuálnom stave koľajníc a vlakov. Zaujímalo by ma, koľko kilometrov koľajníc sa plánuje tento rok zrekonštruovať. Poprípade v akom stave sú momentálne koľajnice. Rovnako ma zaujíma aj to, či sa tento rok plánuje aj nákup nových vozňov a rušňov a taktiež ma zaujíma ich stav, t. j. koľko ich je pokazených, koľko rušňov a vozňov by potrebovalo rekonštrukciu. Plánuje sa aj nákup nejakých moderných vozňov a rušňov a čo nové prinesú. Poprosil by som Vás o zvukovú nahrávku, poprípade si vieme zavolať a nahrať to takouto formou.
Na všetkých železničných tratiach s vykonávanou osobnou a nákladnou dopravou je vykonávaná kontrolná činnosť určenými zamestnancami ŽSR a na základe jej výsledkov sú plánované pre dané obdobie opravné a udržiavacie práce s určenou prevádzkovou prioritou v závislosti na určených finančných prostriedkoch. Zaevidované poruchy sú odstraňované operatívne podľa ich charakteru, času ich vzniku, kapacitných možností a dostupnosti, napríklad odstraňovanie lomu koľajnice alebo oprava priecestného zabezpečovacieho zariadenia po vzniku nehodovej udalosti na priecestí. V súčasnosti prebieha modernizácia na trati Púchov – Považská Teplá, čo je takmer šestnásťkilometrový železničný úsek. Jeho súčasťou je aj výstavba dvoch tunelov – Diel (dĺžka 1 082 metrov) a Milochov (1 861 metrov).
