23.01.2019
Dobrý deň, po nedávanej dopravnej nehode v Podvysokej nefunguje na priecestí svetelná signalizácia. Vodiči sa sťažujú, že je to veľmi nebezpečné, keďže už viacerí si nevšimli prichádzajúci vlak a mohlo dôjsť k ďalšej nehode. Ako tento problém budú riešiť ŽSR. Ďakujem, pekný deň.
Priecestie je v súčasnosti riadne označené dopravnými značkami IP30a a výstražnými krížmi. Dopravné značky IP30a sú vo vyhotovení veľkých výrazných retro-reflexných tabúľ, ktoré ak vodič prehliadne, tak s vysokou pravdepodobnosťou prehliadol aj výstražné červené svetlá, ako sa stalo aj pri zrážke kamiónu s vlakom, pri ktorej kamión kompletne zdemoloval priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZZ). Pred priecestím je na cestnej komunikácii dopravnými značkami znížená rýchlosť na 30 km/h a všetky vlaky medzi stanicami Čadca – Turzovka sú o poruche priecestného zabezpečovacieho zariadenia vyrozumievané písomným rozkazom, ktorý nariaďuje rušňovodičovi znížiť rýchlosť vlaku najmenej 60 m pred priecestím a pri jazde cez priecestie na 10 km/h a zároveň dávať opakovane húkačkou návesť „Pozor“.
ŽSR súčasný stav nezavinili a vykonali pre bezpečnosť na priecestí maximálne možné dočasné opatrenia. Aj v súčasnom stave vodič ohrozí bezpečnosť na priecestí len vlastnou nedbalosťou a viacnásobným porušením zákona o cestnej premávke pri vedení motorového vozidla. Po demolácii pôvodného PZZ je možné obnoviť prevádzku PZZ len úplne novým zariadením. ŽSR v súčasnosti urýchlene pripravuje investičnú akciu na výstavbu nového priecestného zabezpečovacieho zariadenia, ktoré bude doplnené celými závorami. To si vyžaduje v skrátenom čase inžiniersku činnosť, vypracovanie PD a realizáciu stavby. Predpoklad uvedenia nového PZZ do prevádzky je august 2019.
Aj z toho dôvodu je dôležité, aby masovokomunikačné prostriedky vo svojich príspevkoch apelovali na vodičov v maximálnej miere rešpektovať súčasné podmienky, aby na tomto priecestí a nielen na ňom venovali zvýšenú pozornosť pri vedení motorového vozidla.


