Železnice Slovenskej republiky


Podchod v železničnej stanici Trnava


16.01.2019

Prajem dobrý deň, zaujímam sa o železničný podchod v Trnave, od pošty, resp. z Dohnányho ulice... pre  rekonštrukčné práce sa uzavrel ešte v januári pred rokom, hotový mal byť do konca minulého roka...

V akom stave je podchod, čo sa tam momentálne robí, čo sa tam ešte bude robiť?

Aktuálne je zrealizovaná hrubá stavba objektu – ostáva dokončiť dlažby, obklady, podhľady, elektroinštalácie, informačný systém, dodávku mobiliáru a terénne úpravy.

Prečo sa nestihol dokončiť minulý rok?

Na základe nepredvídateľných okolností zhotoviteľ niekoľko krát menil harmonogram a posúval termíny ukončenia jednotlivých častí stavby, čím sa dostal do sklzu cca 3 mesiace.

Kedy ho plánujete dokončiť a otvoriť pre verejnosť?

Podľa aktualizovaného harmonogramu prác od zhotoviteľa sa práce ukončia 31.3.2019. Následne prebehne buď konanie o predčasnom užívaní alebo priamo kolaudačné konanie.

Čo všetko ste tam zmenili, čo všetko pribudlo, resp. ako bude vyzerať?

Realizáciou súčasnej stavby sa spoja dva pôvodné podchody v ŽST Trnava – podchod pre cestujúcich a batožinový podchod s výťahmi. Podchody boli zrekonštruované v rámci rekonštrukcie 1. nástupištia.

Aký bol dôvod tých zmien?(kompletná úprava podchodu) A koľko zmeny vyšli?

Stavba rieši prepojenie pôvodných podchodov tak aby bol umožnený aj bezbariérový vstup do pochodu s výťahmi aj od Dohnányho ulice. Celkové náklady bez DPH za realizáciu, projektovú dokumentáciu , inžiniersku činnosť sú 788 257,06 €. Stavba je hradená z vlastných zdrojov ŽSR.

Druhé nástupište sa už od septembra používa......je už skolaudované? vyskytli sa tam počas prevádzky nejaké problémy?

MDV SR/SŽDD/ odbor dráhový stavebný úrad vydalo kolaudačné rozhodnutie 12.12.2018. Počas stavby sa nevyskytli žiadne okolnosti ktoré by ovplyvnili priebeh výstavby.

Kedy bude celková kolaudácia stanice?

Jednotlivé objekty stanice (staničná budova, nástupištia,  vonkajšie plochy, objekt ATU, trafostanica, objekt sociálneho zázemia) boli kolaudované priebežne po dokončení od roku 2011. V budúcnosti sa bude kolaudovať už len realizovaný objekt podchodu.

Koľko vyšla celá obnova stanice? Ktorá časť obnovy patrila medzi najnáročnejšie? finančne, technicky....  Celková cena všetkých objektov realizovaných v rámci ŽST Trnava je 33,4 mil.- €  bez DPH. Finančne, technicky a realizáciou spôsobenými obmedzeniami vlakovej prevádzky v ŽST Trnava boli rekonštrukcie nástupíšť najnáročnejšie.

Čo sa bude ešte robiť na trnavskej stanici po dokončení podchodu?

Podľa investičného plánu nie sú zatiaľ plánované žiadne ďalšie investičné akcie v ŽST Trnava

Aké sú plány s parkoviskom pred stanicou? Bude sa nejakým spôsobom obnovovať, alebo ho plánujete predať samospráve?

ŽSR postupujú podľa plnení projektu „Koncepcia parkovísk na sieti ŽSR“. V súčasnej dobe mesto Trnava dostalo od ŽSR návrh nájomnej zmluvy.



Právne dokumenty