Železnice Slovenskej republiky


Mechanické návestidlá na sieti ŽSR


11.10.2018

1. Existuje rovnaký, alebo podobný zoznam mechanických priecestných zariadení (mechanických brvien) na sieti ŽSR ako u mechanických návestidiel, ktorý ste mi zaslali?

Áno, existuje ako súčasť informačného systému infraštruktúry, ktorý je používaný pre vnútorné potreby ŽSR.

2. Prečo ŽSR nainštalovali na prejazd v Martine atypické chorvátske priecestné zariadenia, prečo tak dlho trvalo jeho spustenie do ostrej prevádzky a bude sa rozširovať tento typ aj na iné miesta železničnej siete alebo zostane iba v Martine ako jediný exemplár?

PZZ typ RLC 23 bolo prevádzkovo overované na základe požiadavky zástupcu výrobcu zariadenia. Miestom overovania bola zvolená ŽST Martin. Zariadenie bolo uvedené do trvalej prevádzky po splnení zmluvných podmienok zo strany dodávateľa zariadenia (dodávateľ dokázal zabezpečiť relevantné doklady v časovom horizonte, ktorý nebol nijakým spôsobom ovplyvňovaný ŽSR). Na uvedené zariadenie sa spracováva potrebná obchodno-technická dokumentácia (technické podmienky, návody na údržbu a pod. ) a po jej akceptovaní zo strany ŽSR bude možné uvedené zariadenie nasadzovať na sieti ŽSR, po splnení podmienok vyplývajúcich z legislatívy SR a ŽSR.

3. Budú sa rušiť mechanická návestidlá v staniciach Hontianske Nemce a Hontianske Tesáre v súvislosti s rekonštrukčnými prácami v dôsledku obnovy železničnej dopravy na trati Zvolen – Šahy?

V uvedenom úseku Zvolen – Šahy je pripravovaná stavba „Náhrada nadzemného vedenia v úseku Zvolen – Šahy“, táto stavba nemá priamy súvis s obnovou premávky na uvedenom úseku. Súčasťou stavby je aj náhrada mechanických návestidiel v ŽST Hontianske Nemce.

4. V akej funkcii slúžil a následne bude slúžiť zamestnanec ŽSR v železničnej stanici / zastávke Pastovce po vykonanej úprave koľajiska?

V súčasnosti je v ŽST Pastovce zamestnanec v typovej pozícii „Výhybkár“ a po prestavbe na zastávku tam bude zamestnanec v typovej pozícii „Závorár“.

5. Má ŽSR aspoň približný prehľad o starobe mechanických návestidiel v doteraz zachovaných staniciach? Napríklad či sa dá povedať, že väčšina doteraz funkčných návestidiel pochádza z obdobia po druhej svetovej vojne, kedy prebiehala v zničených staniciach obnova zničených zariadení.

ŽSR eviduje pre vnútornú potrebu určité parametre zariadení, mimo iného aj vek zariadení. Doteraz funkčné mechanické návestidlá boli vybudované v rozmedzí rokov 1937 – 1975, väčšina po roku 1945.



Právne dokumenty