12.09.2018
Dobrý deň, pani Pavliková, pripravujem článok o zrušenej železničnej trati zo Stupavy do Devínskeho Jazera. Poprosím na odpovede na otázky k téme:
Pozemky pod starou budovou železničnej stanici v Stupave sa snažíte roky predať, v akom stave je jej predaj v súčasnosti?
ŽSR v roku 2018 opakovali ponukové konanie (PK) na predaj uvedených nehnuteľností. S víťazom PK je uzavretá zmluva o budúcej kúpnej zmluve.
Mestskí poslanci sa snažili budovu odkúpiť od ŽSR, železnice to odmietli, prečo?
ŽSR evidovali záujem samosprávy, avšak nedošlo k dohode na cenových podmienkach prevodu. ŽSR sú povinné prevádzať majetok za trhové ceny, čo nebolo zo strany samosprávy akceptované. V rokoch 2015 - 2018 ŽSR zrealizovali viacero PK, ktorých sa však samospráva nezúčastnila.
Po bývalej trati by podľa vášho návrhu spred dvoch rokov mohol viesť cyklochodník, zatiaľ sa o ňom mlčí, prečo?
Bratislavský samosprávny kraj, s ktorým sa rokovalo o možnosti vybudovania cyklotrasy, zaslal v roku 2016 na ŽSR vyjadrenie, na základe ktorého nemajú záujem o realizáciu cyklochodníka na telese zrušenej trate. Dôvodom zamietnutia boli najmä tieto skutočnosti:
- v danej lokalite už je vybudovaný súbežný cyklochodník medzi mestom Stupava a riekou Morava
- trasovanie časti pôvodnej trate aj cez pozemky iných vlastníkov
- nesúlad s územným plánom.
Prečo vlastne železnice trať neopravili, ale ju zlikvidovali. Nerozmýšľate nad jej obnovením?
Hlavným dôvodom zrušenia železničnej trate bol dlhodobý nezáujem o prevádzkovanie dopravy na dráhe zo strany dopravcov, bez deklarácie prípadného obnovenia dopravy v budúcnosti, ako aj jej nevyhovujúci technický stav a vysoké náklady na údržbu a rekonštrukciu. Trať bola oficiálne zrušená rozhodnutím MDV SR, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 15.04.2008. ŽSR s jej obnovením neuvažujú.
Podobnou traťou, ako bola z jazera do Stupavy, je aj trať Záhorská Ves - Zohor, ktorú máte späť v správe. Aká je jej priemerná vyťaženosť za rok, prípadne poprosím o štatistiku, ak ju máte.
Viď. priložená tabuľka.
|
|
2 017 |
2 017 |
2 017 |
2 018 |
2 018 |
2 018 |
|
|
Počet vlakov |
VLKM |
HRTKM |
Počet vlakov |
VLKM |
HRTKM |
|
Mesiac (Por. číslo v roku) |
O |
O |
O |
O |
O |
O |
|
1 |
445 |
6 122 |
215 781 |
461 |
6 235 |
186 678 |
|
2 |
421 |
5 746 |
215 028 |
418 |
5 756 |
233 160 |
|
3 |
470 |
6 517 |
235 756 |
448 |
6 108 |
289 546 |
|
4 |
412 |
5 558 |
218 941 |
438 |
5 967 |
253 023 |
|
5 |
447 |
6 137 |
292 170 |
462 |
6 320 |
288 530 |
|
6 |
462 |
6 405 |
316 829 |
458 |
6 264 |
246 716 |
|
7 |
450 |
6 151 |
315 461 |
465 |
6 419 |
275 171 |
|
8 |
471 |
6 447 |
256 762 |
477 |
6 483 |
270 869 |
|
9 |
442 |
6 038 |
241 441 |
|
|
|
|
10 |
463 |
6 320 |
205 299 |
|
|
|
|
11 |
437 |
5 925 |
177 734 |
|
|
|
|
12 |
429 |
5 812 |
230 932 |
|
|
|
|
Celkový súčet |
5 349 |
73 178 |
2 922 134 |
3 627 |
49 552 |
2 043 695 |
