Železnice Slovenskej republiky


ŽSR/ modernizácia - Považská Bystrica


07.09.2018

Dobrý deň, pani hovorkyňa, potrebujem si potvrdiť niektoré informácie. Týkajú sa obslužnej komunikácie, ktorá vznikla pri rekonštrukčných prácach na železnici:

Rokovali ste s vedením mesta a je dohoda, že obslužná komunikácia sa zachová a prejde do majetku mesta? Kedy by sa tak mohlo stať? (Mimo otázky - poznámka: Myslím, že obyvatelia by to uvítali, lebo o cyklotrase sa hovorilo už pri vydávaní územného rozhodnutia a rokovaniach či pripomienkovaní, ktoré mal Remig Consult).

Podľa projektovej dokumentácie je táto komunikácia aj s cestným nadjazdom nad železnicou určené na odovzdanie mestu Považská Bystrica. Momentálne je na komunikáciu vydané predčasné užívanie. Úplné dokončenie je naplánované predbežne  na 10/2018. ŽSR by mali rokovať s mestom ohľadom odovzdania stavebných objektov.

Aká dlhá je obslužná komunikácia?

Obslužná komunikácia sa skladá z viacerých stavebných objektov (múry, mosty, komunikácia). Jej celková dĺžka od diaľničného privádzača po čerpaciu stanicu OMV je cca 1,5km.

Keď prejde do majetklu mesta, bude mať toto aj povinnosť starať sa o ňu a udržiavať ju?

Áno, po odovzdaní a prevzatí stavebného objektu budúcim správcom, vyplýva pre neho aj povinnosť zabezpečiť aj jeho údržbu.

Pri Slavojke, rybníkoch, sa priestor tiež upravil. Išlo len o iniciatívu rybárov, alebo nejako pomohlo aj ŽSR, prípadne zhotoviteľ rekonštrukcie, kde je lídrom Doprastav?

Priestor upravila spoločnosť Doprastav na vlastné náklady.

Bude trať v miestach, kde je obslužná komunikácia, ohradená?

Na komunikácií sú použité bezpečnostné prvky ako napr. oceľové zvodidlá, protidotyková prekážka na mostných objektoch.



Právne dokumenty