Železnice Slovenskej republiky


Terminály integrovanej dopravy v Bratislave


25.09.2019

V súvislosti s prípravou materiálu týkajúceho sa dopravnej situácie v Bratislave si Vás dovoľujeme požiadať o stanovisko. Dopravní analytici i široká verejnosť poukazujú na možný prínos zapojenia železničnej siete prechádzajúcej cez Bratislavu k riešeniu súčasnej napätej dopravnej situácie v hlavnom meste najmä pri spojení s prímestskými regiónmi odkiaľ cestuje mnoho ľudí do Bratislavy za prácou. Poukazujú však na to, že grafikon je pomerne riedky a najmä, že chýba viac železničných zastávok na území Bratislavy. Pre zaujímavosť uvádzame, že v Kodani sú prímestské vlaky nosným dopravným systémom.

1. Plánujú ministerstvo a ŽSR zapojiť sa intenzívnejšie do integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí?

ŽSR aktívne spolupracujú s Ministerstvom dopravy a výstavby SR a mestom Bratislava pri vytváraní podmienok pre lepšie fungovanie integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. Jednou z aktivít je výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy na území mesta Bratislava, ktorá sa v súčasnosti pripravuje. Jedná sa o termináli vo Vrakuni a Ružinove, pričom do úvahy pripadajú aj ďalšie lokality. Nemenej dôležitou aktivitou, ktorá prispeje k zlepšeniu integrovanej dopravy je výstavba záchytných parkovísk v okolí hlavného mesta (Pezinok, Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská). Jednou z týchto vecí je tiež  zvýšenie kapacity železničných tratí a staníc vrátane možnosti vybudovania stanice Filiálka.

2. Uvažuje sa v dohľadnej dobe o posilnení železničnej prímestskej a mestskej dopravy na území hlavného mesta?

V súčasnosti sa pripravuje výstavba terminálov integrovanej osobnej dopravy vo Vrakuni a Ružinove, pričom ďalšími potenciálnymi lokalitami sú Lamačská brána (Bory), Patrónka resp. Železná studienka, Mladá garda, Bajkalská ulica, Cintorín Vrakuňa, Vajnory a Rača, a tiež vybudovanie zastávok v Petržalke.



Právne dokumenty