Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Elektrická trakcia

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Jediným novým elektrickým trakčným vozidlom sa v sledovanom období stal motorový vozeň EMU 49.001 pre Tatranskú elektrickú vicinálnu dráhu. Zásadnejším rozdielom oproti starším štvornápravovým motorovým vozňom z roku 1912 sa stalo iba nepriame riadenie hlavného kontroléru, ktorý bol v tomto prípade umiestnený pod vozňovou skriňou. Vyrobila ho vagónka Tatra Smíchov v roku 1931.

V zariadeniach meniarní boli v tomto období staré motorgenerátory s nízkou účinnosťou nahradzované dokonalejšími ortuťovými usmerňovačmi so sklenenou nádobou.

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty