Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Miestna železnica Trenčianska Teplá - Nemšová - Lednické Rovne

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Najdôležitejším motívom pripojenia Lednických Rovní na jestvujúcu železničnú sieť boli sklárne bratov Schreiberovcov. Koncesiu pre výstavbu a prevádzku trate spájajúcej Lednické Rovne so stanicou MÁV Trenčianska Teplá (Hölak) získal nariadením MO č. 88955/909.XI.23 stavebný podnikateľ Jozef Somlyó z Budapešti. Nová železnica však vznikla iba v úseku Nemšová – Lednické Rovne, keď medzi Trenčianskou Teplou a Nemšovou sa na základe peážnej zmluvy použila štátna železnica Trenčianska Teplá – Vlársky priesmyk. Stavba novobudovanej trate s dĺžkou 18,2 km začala v marci 1910 a prvý vlak po nej prišiel už 26.10. toho istého roku.

Hoci iba 41 % trate ležalo v oblúkoch a len 10 % na spáde, jej výstavba si vyžiadala rozsiahle zemné práce i realizáciu 43 mostov a priepustov. Na trati bolo 6 staníc, 2 výhybne, 4 strážne stanovištia a 39 úrovňových priecestí bez závor. V Lednickom Rovnom sa vybudovala výhrevňa. Stavebné náklady dosiahli čiastku 2 321 000 K.

©  ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty