Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Prešovsko-tarnowská železnica

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


V roku 1874 bol vybudovaný aj úsek Orlov – zem. hranica. Verejná prevádzka na ňom sa však začala až 18.8.1876, po otvorení haličského úseku Tarnów – Leluchów – zem. hranica.

Prevádzku uhorského úseku po Orlov zabezpečovali v období 1873 – 1879 MÁV, od Orlova Prvá Uhorsko-haličská železnica. Keď sa uskutočnila fúzia Prešovsko-tarnowskej železnice s KBŽ, prevzala železnicu i jej prevádzkovanie KBŽ. Dohoda o fúzii bola uzavretá dňa 8.4.1876, k jej ratifikácii však došlo až 11.6.1879 a prevod práv železnice na KBŽ schválil zákon č. XXXVIII/1879. Prioritky Prešovsko-tarnowskej železnice (14 284 ks po 300 zl) boli pritom vymenené za prioritky KBŽ. Došlo tiež k výmene akcií: za 8 ks 5 percentných akcií Prešovsko-tarnowskej železnice (dovedna 14 284 ks po 200 zl) sa poskytlo 9 ks 4 percentných akcií KBŽ.

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty