Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Trať Opava-Trenčín Moravsko-sliezskej centrálnej železnice

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


Koncom roka 1872 rozhodlo valné zhromaždenie Moravsko-sliezskej ústrednej železnice, pod dojmom optimistickej nálady zo začatia prevádzky na svojej kmeňovej sieti Olomouc – Krnov – Jindřichov Hradec a odbočky Krnov – Opava, o realizácii ambiciózneho projektu železnice z Opavy do Trenčína. Mala sa napojiť na projektovanú Považskú železnicu. Ešte v tom istom roku získala spoločnosť na zamýšľanú železnicu koncesiu bez nároku na štátnu záruku (projekt ponúkal železnicu v strategickom smere a aj prehra v prusko-rakúskej vojne bola ešte v čerstvej pamäti) a prakticky ihneď sa pustila pomerne veľkorysým štýlom do stavby. Do krachu na viedenskej burze stihla spoločnosť rozostavať násypy medzi Trenčianskou Teplou a Vlárskym priesmykom a medzi Hranicou na Morave a Vsetínom, rozpracovať stavbu správnej budovy vo Fulneku a nakúpiť železničné vozne. Hospodárska kríza druhej tretiny 70. rokov zabránila dokončeniu rozpracovanej stavby.

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska.
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty