Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Bratislavsko-trnavská železničná spoločnosť

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


V roku 1868 disponovala konská železnica 20 osobnými a 157 nákladnými vozňami, ktorých prevádzku zabezpečovalo 54 „ľahkých“ a 55 „ťažkých“ koní. Ani toto vrcholné obdobie konky však nebolo také výnosné, aby umožnilo prechod na parnú trakciu a preto sa spoločnosť, ktorá už v roku 1844 rokovala s Uhorskou centrálnou železnicou o odovzdaní vybudovaných úsekov a v priebehu ďalších rokov pokračovala v rokovaniach s inými železničnými spoločnosťami, rozhodla železnicu predať. Koncom roku 1871 ju kúpila viedenská zmenárenská banka za 810 000 zl, aby ju vo fenruári 1872 opäť predala – tentoraz už za 1 190 000 zl – konzorciu Windischgrätz – Breuner. To konskú železnicu prevzalo 12.3.1872. Prevádzkovalo ju na vlastné náklady až do 10.10.1872, keď začalo jej rekonštrukciu na parostrojnú železnicu. Úsek Trnava – Sereď bol pritom prevádzkovaný v animálnej trakcii až do roku 1876.

 

 

 

© ŽSR - Železničné telekomunikácie na základe publikácie: Dejiny železníc na území Slovenska. 
Vedúci autorského kolektívu Ing. Jiří Kubáček CSc.



Právne dokumenty

Integer aliquam elit vitae turpis sagittis varius. Proin vitae semper dui. Vestibulum sit amet massa metus. Integer semper, eros id sollicitudin bibendum

Zobraziť dokumenty