18.02.2014
Dobrý deň. Za všetkých občanov Púchov - Nosice, podávam sťažnosť na čoraz väčší, až neznesiteľný hluk z okolo prechádzajúcich vlakov. Premávka osobných i nákladných vlakov za posledných 5 rokov vzrástla o 100%. Len osobná preprava z Púchova smer Žilina predstavuje denne 25 vlakov, opačný smer ďalších 25 vlakov. O ich vyťaženosti cestujúcimi sa radšej nevyjadrujem. Nákladná preprava predstavuje cca 40 vlakov. Priemerne každých 15 minút prechádza okolo vlak. Takýto pohyb vlakov sme tu nikdy nemali. Staré koľaje a ešte staršie vlakové súpravy spôsobujú stále silnejší hluk. Rachot až dunenie hrmotajúcich vlakov, v poslednom čase trúbiacich niekoľkými signálmi, presiahol hranicu normálu, na ktorú sme tu boli všetci zvyknutí. 10 rokov sa tešíme a rozprávame medzi sebou o novom projekte a prekládke železnice na Ostrov v Nosiciach. Celý projekt je však náročný a s vybudovaním niekoľkolkilometrového tunelu, a celkovej dostavby, je to záležitosť od 20 do 30 rokov. A to je začiatok prác v nedohľadne, ako sa vyjadrila hovorkyňa železníc v Novinách na Markíze. Občania časti Púchov - Nosice, žiadame vybudovať protihlukovú stenu v časti Púchov - Nosice, čo predstavuje cca 500 m úsek. Európska komisia má vo svojich smerniciach stanovené aj zabezpečenie protihlukových opatrení, preto využívame svoje právo na normálny život, bez ujmy na zdraví a majetku.
V rámci modernizácie železničnej trate, ktorá je financovaná z prostriedkov EÚ je riešené aj hlukové zaťaženie daného územia a sú navrhnuté príslušné opatrenia na zníženie hlukovej záťaže, aby sa dosiahla hladina hluku podľa hygienických noriem.
Termín výstavby je ale závislí od toho, kedy pôjde predmetná časť modernizácie železničnej trate do realizácie. ŽSR sa nemôžu seriózne a zodpovedne vyjadriť k otázke začiatku výstavby tejto časti modernizovanej trate, nakoľko jej financovanie by malo byť zabezpečené z rozpočtového obdobia EÚ 2014 – 2020. Až do doby, kedy bude mať Slovenská republika dohodnutý a odsúhlasený zoznam stavieb zaradených do príslušného plánovacieho s Európskou komisiou, nie je možné poskytnúť teda uspokojivú odpoveď.
Súčasne ešte môžeme doplniť, že v investičnom pláne ŽSR schválenom na roky 2014-2016 (financovanie vlastných zdrojov ŽSR) sa nenachádza žiadna stavba, ktorá by riešila problematiku hlukovej záťaže na jestvujúcej trati v spomínanom území.
Verte, že nie je v záujme ŽSR znehodnocovať a znepríjemňovať život Vám, ani iným obyvateľom, práve naopak. Prebiehajúcou rozsiahlou modernizáciou železničnej dopravnej cesty a jej okolia je v záujme ŽSR skvalitniť úroveň všetkých jej poskytovaných služieb a vybudovať železničnú sieť na úrovni tretieho tisícročia.