Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Železničná trať Fiľakovo - Zvolen

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


26.03.2014

Minulý týždeň sme cestovali osobnými vlakmi medzi stanicami Fiľakovo a Zvolen osobná stanica ako skupina fanúšikov železníc. Na tejto trati sme boli dlhej dobe a veľmi nepríjemne nás prekvapil stav perónov a nástupíšť. Keďže sme mali fotografický výlet, prešli sme všetky zastávky. Prikladáme naše negatívne skúsenosti jednotlivých zastávok:
zastávka Holiša: spevnený perón pod úrovňou trate, prepadnutý (pravdepodobne od vibrácii prechádzajúcich vlakov) v celej jeho dĺžke, vystupovanie z vlaku je v podstate skákanie do jamy a starší človek do vlaku nenastúpi, z bezpečnostného hľadiska určite nespĺňa normy,
zastávka Lovinobaňa: to isté čo v bode 1, no spevnený perón je ešte viac prepadnutý, obrubník je krivý, jednotlivé dielce sú už šikmo osadené,
Lovinobaňa: náš vlak zastavil dosť blízko výpravcu, vystúpili sme a takmer to skončilo úrazom. Medzi jednotlivými kvádrami (nástupná hrana) sú vylámané medzere v ktorej mi ostal predok topánky a zachytil som sa len o kamaráta,
Stožok: pri niektorých koľajach je perón veľmi nízko, tiež je tam náročný nástup a výstup,
Pstruša: tak isto ako pri zastávke Lovinobaňa, namiesto peróna sú tam už len jamy a skáčete ani neviete kam.Uvedené nedostatky si nevyžadujú veľké investície, ale pár zamestnancov, štrk a lopatu.
Preto Vás žiadame o nápravu týchto nedostatkov. Ako milovníci železníc veríme a dúfame, že ŽSR tento stav napravia a budeme môcť cestovať s radosťou a v bezpečí.
Po preverení Vašich pripomienok kompetentným útvarom ŽSR uvádzame:
Nahlásené nedostatky na nástupištiach boli zodpovednými zamestnancami preverené. Väčšinou sa jedná o drobné nedostatky, ktoré vznikajú priebežne v dôsledku železničnej prevádzky, zošľapania cestujúcimi, cudzími vplyvmi (križovaniami podzemných vedení) alebo vplyvom poveternostných podmienok. Tieto nedostatky sa odstraňujú priebežne v drobnej údržbe.
Pôvodné nevyhovujúce nástupištia plánujeme postupne podľa finančných možností prestavať tak, aby boli v súlade so stanovenými štandardami a spĺňali aj požadované kritériá pre pohyb cestujúcich s obmedzením (napr. zastávka Holiša, pravdepodobne v budúcom roku).
Zároveň si dovoľujem upozorniť, že z dôvodu útlmu osobnej železničnej dopravy niektoré vybudované nástupištia na staniciach a zastávkach nie sú používané a z toho dôvodu sa na nich stála údržba nevykonáva.




Právne dokumenty