Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽST Kežmarok

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


02.05.2014

Pred časom bolo v Kežmarku zrekonštruované železničné nástupište. Rozdiel medzi výškou nástupišťa a nástupnej plochy vlaku, neprimerane veľký, robil problém najmä starším ľuďom. S rekonštrukciou sme predpokladali, že v 21. storočí nikomu ani nenapadne rekonštrukcia bez zohľadnenia potrieb hendikepovaných.
ŽSR vypracovali zadanie na rekonštrukciu na základe potrebných opravných a rekonštrukčných prác a s prihliadnutím na finančné možnosti. Budovanie nového prístupu pre imobilných cestujúcich sme v rámci tejto rekonštrukcie neriešili, nakoľko je prístup umožnený vedľa prijímacej budovy od smeru Podolínec. 
Prečo bolo zrekonštruované nástupište železničnej stanice opäť v odlišnej nástupnej výške oproti úrovni vlaku?
V rámci stavby bola upravená nevyhovujúca výška a povrch nástupíšť. Zriadilo sa nástupište pri koľají č.2 v dĺžke 150 m. Nástupište pri koľají č. 1 je v dĺžke 200 m, z toho 90 metrov bezbariérové.
Nástupište je z tvárnic TISCHER, povrchová úprava je zo zámkovej dlažby. Nástupište pri koľaji č. 2 nebolo možné zriadiť na výšku 550 mm, pretože osová vzdialenosť medzi koľajou č. 1 a 2 je nedostatočná.
Od parkoviska sa do haly vchádza po niekoľkých schodoch. Neplánujú tam železnice umiestniť aspoň plošinu pre hendikepovaných, kočiare, atď? Obchádzať stanicu z druhej strany je určite nepraktické, zdĺhavé, vyčerpávajúce a, v neposlednom rade, je prístup z bočnej strany vysypaný len kamienkami, teda podklad je nevyhovujúci pre spomínané skupiny obyvateľov.
ŽSR  zabezpečí v rámci svojej hlavnej činnosti spevnenie povrchu prístupovej cesty z parkoviska  k nástupišťu č. 1 pre prístup imobilných cestujúcich.
Nebolo možné postaviť celé nástupište č. 1 v bezbariérovej výške, teda tak, ako je prvých 90m v smere od Popradu? Myslím predovšetkým na prvú otázku, ktorá bola, predpokladám, našim čitateľom zle položená železniciam.
Nebolo možné z priestorových a technických dôvodov. 
Čo sa týka prístupovej cesty okolo budovy na nástupište č. 1, viete mi povedať, kedy budú spomínané úpravy uskutočnené?
V hlavnej činnosti ŽSR, v priebehu tohto roka.




Právne dokumenty