Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - modernizácia - podchod v Záblatí

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


25.06.2014

Dobrý deň prajem chcem ešte porosiť o stanovisko k modernizácii železničnej trate v Trenčíne konkrétne v Zlatovciach a Záblatí. 
Ľudia v Záblatí totiž spísali petíciu proti budovaniu podchodu (380 podpisov) lebo sa im zdá byť nedostatočne veľký a bude tam možný prejazd len pre peších nie pre vozíčkarov a bicyklistov. Chceli by teda podjazd so šírkou aspoň 4 metre nie pôvodných 2. Zaujíma ma teda postup železníc voči petícii a ako budú prebiehať práce v tejto mestskej časti. ďakujem veľmi pekne za skorú reakciu.
Železnice Slovenskej republiky nemajú žiadne informácie o Vami uvádzanej petícii občanov zo Záblatia. 
Poznamenávame, že ŽSR v rámci stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek  Zlatovce - Trenčianska Teplá)“ realizujú aj spomínaný podchod. Na predmetnú stavbu sú vydané právoplatné stavebné povolenia, ktoré sú vydané v súlade s projektovou dokumentáciou pre stavebné povolenie.
Nevieme, odkiaľ máte informácie o šírke podchodu, ale Vami uvádzané informácie sa nezakladajú na pravde. Svetlosť otvoru podchodu je 3,0 x 3,0 m, takže šírka nie je 2,0 m ako uvádzate ale 3,0 m (dĺžka podchodu je 11,10 m). Svetlé rozmery podchodu spĺňajú požiadavky zahrnuté v dokumentácii pre územné rozhodnutie a v dokumentácii pre stavebné povolenie objektu, taktiež spĺňajú STN 73 6201, STN 73 6110 a vyhlášky č. 192/1994 Z.z. pre používanie stavieb osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu. 
Samotní občania mali samozrejme možnosť a právo sa vyjadriť k zamýšľanej stavbe ešte v čase prípravy projektovej dokumentácie. V čase realizácie a vysokej rozpracovanosti je každá zmena hrubým a nežiaducim zásahom. Treba si uvedomiť, že spomínaná zmena šírky podchodu na požadované  aspoň 4 m, by si vyžiadala nielen dodatočné zvýšené finančné náklady, ale bolo by nevyhnutné prepracovanie projektovej dokumentácie, taktiež by bolo nevyhnutné nanovo zabezpečiť vyjadrenia a povolenia príslušných úradov, ktoré už súhlasili s technickým riešením a technickými parametrami podchodu a to  vrátane stavebného povolenia. Toto všetko by malo negatívny dopad na samotný priebeh stavebných postupov a prác s negatívnym dopadom na harmonogram prác stavby. Navyše zhotoviteľ musí celú stavbu ukončiť v zmluvnom termíne do 02/2016, pričom ŽSR spolu so Zhotoviteľom sa snažia túto dobu výstavby skrátiť. 
Ako je z uvedeného zrejmé, požiadavka občanov by mala okrem zvýšenia finančných nákladov na projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a zvýšenie investičných nákladov stavby dopad aj na harmonogram prác stavby. Nakoľko predmetná stavba je financovaná z finančných prostriedkov EÚ, zvýšené náklady by boli považované z pohľadu EÚ za neoprávnené, pričom tieto náklady by museli znášať ŽSR.
Pretože stavba je realizovaná v súlade s právoplatným územným rozhodnutím a stavebným povolením, neuvažujú ŽSR so zmenou technického riešenia predmetného podchodu z vyššie uvedených dôvodov.
Kedy sa začne sprácami a kedy by mali byť ukončené?
Začiatok prác na podchode v Záblatí:                     02/2015
Ukončenie prác na pochode v Záblatí :                   07/2015




Právne dokumenty