03.07.2014
Chcel by som Vás poprosiť o vyjadrenia k pripravovanému článku o novom podchode, ktorý sa buduje v Trenčíne zo železničnej stanice na Sihoť. V akom štádiu je momentálne výstavba podchodu.
Na objekte podchodu sa v súčasnosti dokončuje rampa pred budovou železničnej stanice a výstup na Sihoť, ukončený je úsek podchodu pod koľajiskom. V 29. týždni dôjde k presmerovaniu cestujúcich zo starého podchodu do nového, čo umožní asanovanie starého podchodu a dokončenie nástupíšť č. 1 a 2.
Kedy plánujete podchod oficiálne otvoriť?
Podľa aktuálneho harmonogramu stavebných prác je otvorenie podchodu plánované koncom 10/2014.
Aké boli náklady na vybudovanie podchodu?
Vzhľadom k tomu, že práce na podchode ešte stále prebiehajú, môžeme uviesť, že v súčasnosti je na podchode preinvestovaných 1 233 987,25 EUR bez DPH. Celkové náklady na vybudovanie podchodu podľa Zmluvy o dielo sú plánované vo výške 1 887 080,27 EUR bez DPH.
Počas výstavby aj teraz podchod využívajú ľudia - neprekážali vám tam, prípadne nehrozilo nejaké nebezpečenstvo?
Podchod ku dnešnému dňu je rozostavaný, nebol odovzdaný do užívania, je to stále priestor staveniska a pohyb verejnosti je v ňom zakázaný. Vzhľadom na špecifický charakter stavebných prác, ktoré sú na železnici vykonávané za plnej prevádzky, nie je v silách ŽSR absolútne zamedziť vstupu nepovolaných osôb. Vstupy do podchodu z 3.nástupišťa, zo Sihote a z predstaničného priestoru sú opatrené dreveným zátarasami a označené nápisom zákaz vstupu. V prípade, že verejnosť neoprávnene prekoná tieto zátarasy, koná tak na vlastné nebezpečenstvo.
Neplánujete nejako zabezpečiť tzv. "Čierny mostek" v Trenčíne pre chodcov - neustále tadiaľ chodia a je to nebezpečné pri stretnutí sa s autom.
Ako odpoveď na predchádzajúcu otázku s dodatkom. „Čierny mostek“ slúži iba ako obchádzková komunikácia pre motorové vozidlá. Pred vchodom do podjazdu je z oboch strán osadená dopravná značka „Zákaz vstupu chodcov“.