Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – IV. a V. etapa

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


03.07.2014

V utorok, 1. júla 2014 sa uskutočnilo za prítomnosti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka, generálneho riaditeľa ŽSR Štefana Hlinku a generálneho riaditeľa STRABAG Česko a Slovensko Jaroslava Katzera slávnostné ukončenie  stavby: „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – IV. a V. etapa (úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša)“.

O stavbe:
Účelom stavby bolo modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V pre dosiahnutie parametrov v zmysle legislatívy Európskeho spoločenstva (napr. TSI), európskych noriem, legislatívy a noriem Slovenskej republiky a dohôd AGC a AGTC. Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba po realizácii spĺňa požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému v zmysle zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach v znení neskorších predpisov.

Modernizácia spočívala v prestavbe železničnej dopravnej cesty za účelom jej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním moderných a progresívnych prvkov, a  tým kvalitatívneho zlepšenia parametrov.

Úsek je rozdelený na dve etapy, pričom tieto etapy sú rozdelené na ucelené časti stavby (ďalej len „UČS“):
-        IV. etapa,  Trenčianska Teplá – Ilava obsahuje štyri UČS:
            ·         UČS 33  ŽST Trenčianska Teplá,
            ·         UČS 34  traťový úsek Trenčianska Teplá – Dubnica,
            ·         UČS 35  ŽST Dubnica nad Váhom,
            ·         UČS 36  traťový úsek Dubnica nad Váhom – Ilava,
-        V. etapa,  Ilava – Beluša obsahuje štyri UČS:
           ·         UČS 37  ŽST  Ilava,
           ·         UČS 38  traťový úsek Ilava – Ladce,
           ·         UČS 39  ŽST Ladce,
           ·         UČS 40  traťový úsek Ladce – Beluša.

Stavba mala charakter modernizácie dopravnej cesty. Stavba bola v styku s pásmom hygienickej ochrany PHO-2 vodných zdrojov v úseku za Opatovou po žst Trenčianska Teplá a za žst. Dubnica nad Váhom po Prejtu. 

Kapacitné údaje: 
-        rozchod koľaje 1 435 mm,
-        celková dĺžka modernizovaného úseku trate vrátane zastávok, výhybne  a železničných staníc po modernizácii 20,409 km,
-        traťová rýchlosť v traťových úsekoch a hlavných staničných koľajach do 160 km/h pre vlaky s konvenčnými vozňami a pre jednotky s výkyvnými skriňami do 200 km/h,
-        železničný spodok a zemné práce:
              ·         celkové množstvá zemných prác – výkop 566 252 m3,
              ·         uloženie sypanín nesúdržných a súdržných 792 093 m3,
              ·         úprava pláne bez zhutnenia 114 944 m2, so zhutnením 392 813 m2,
                    ·         odstránenie 11 999 m2 krovín a 683 ks stromov,
              ·         rozprestretie ornice na rovine a na svahu 34 961 m2,
              ·         odstránenie ornice 132 466 m3,
-        sanácia železničného spodku 20 409 km,
-        odvodnenie železničného zvršku a spodku – priekopy z betónových priekopových prefabrikátov 6 732 km,
-        výhybky pomerové:
              ·         S 49         13 ks,  
              ·         UIC 60   60 ks,
-        železničný zvršok:
              ·         montáž koľajových polí UIC, rozdelenie podvalov UIC             26 816 m,
              ·         montáž koľajových polí R 65 rozdelenie podvalov UIC             27 287 m,
              ·         montáž koľajových polí S 49,
              ·         rozdelenie podvalov UIC, resp.c“                                                   3 967 m,
              ·         výmena koľajníc R65                                                                    18 263 m,
              ·         výmena koľajníc S 49                                                                   16 152 m,
-        práce s koľajovým lôžkom:
              ·         koľajové lôžko so zhutnením a kameniva hrubého drveného     267 402 m3,
              ·         odstránenie koľaj. lôžka  po rozobratí koľaje, alebo výhybiek   109 723 m3,
              ·         regenerácia koľajového lôžka na recyklačnej základni              109 723 m3,
-        elektrická trakcia – striedavá sústava 25 kV 50 Hz v celom úseku modernizácie,
-        rekonštrukcie osvetlenia v žel. staniciach a žel. zastávkach – počet stožiarov 105 ks a osvetľovacích veží 45 ks,
-        zabezpečovacie zariadenia:
              ·     traťové zabezpečovacie zariadenie – typu elektronické automatické hradlo (ďalej len „AH“) bez oddielového návestidla 4 ks pre dvojkoľajnú trať a 1 ks pre jednokoľajnú trať (Trenčianska Teplá – Nemšová),
              ·     staničné zabezpečovacie zariadenie – 3. kategórie  podľa TNŽ 34 2620, typ elektronické stavadlo 4 ks,
-        počet zabezpečených výhybkových jednotiek                                      96 ks,
-        počet elektricky ohrievaných výhybiek                                               77 ks,
-        pokládka káblov:
              ·         optorúrky HDPE                50 402 m,
              ·         optický kábel DOK            43 937 m,
              ·         6 kV kábel                        5 725 m,
              ·         traťový kábel TK              11 755 m,
-        preložky inžinierskych sieti elektrické vedenie 130 258 m, oznamovacie vedenia 27 746 m,
-        mostné stavby:
              ·         nové železničné mosty                                                            4 ks,
              ·         nové cestné mosty                                                                   6 ks,
              ·         rekonštrukcia jestvujúcich železničných mostov                         10 ks,
              ·         lávka pre peších verejná                                                          1 ks,
              ·         podchody pre cestujúcich v ŽST                                               4 ks,
              ·         priepusty – nové a úprava pôvodných                                       7 ks,
              ·         podchody pre verejnosť                                                          2 ks,
              ·         mostné nosné konštrukcie                                                 6 418 m3,
              ·         mostné podpery                                                               4 127 m3,
              ·         zárubné a oporné múry                                                      6 395 m2
-        nové a upravené pozemné komunikácie: 
              ·         betón asfaltový II. – III. triedy                                    33 078 m2,
              ·         osadenie cestných panelov                                        13  653 m2,
              ·         zámková dlažba                                                         20 266 m2,   
-        protihlukové steny v celkovej dĺžke  6 817 m  s  celkovou plochou 13 634 m2,
-        výstavba nástupíšť jednostranných okrajových (aj s hranou pre električky) 400 m (+63,5 m),
-        ostrovné atypické so 4 hranami (400 + 180 + 2x250 m),
-        nové jednostranné okrajové a ostrovné jednostranné (atypické)   (250 + 400 m),
-        nové jednostranné okrajové, asymetrické                                 (3x250 + 400 m),
-        nové jednostranné okrajové v oblúku                                          2x250 m,
-        pozemné objekty – budovy:
              ·         obostavaný priestor v adaptovaných budovách          10 017 m3,
              ·         zastavaná plocha u adaptovaných budov                   2 014 m2,
              ·         obostavaný priestor v novostavbách                           314 m3,
              ·         zastavaná plocha v novostavbách                                61 m2,
-        celková likvidácia odpadov.

Realizácia diela (stavebných prác) bola uskutočnená podľa projektovej dokumentácie (ďalej len „PD“) pre realizáciu stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – IV. a V. etapa (úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša)“ spracovanej projektovou organizáciou Reming Consult, a.s., Bratislava a  PD pre realizáciu stavby zabezpečovacej a oznamovacej techniky a ostatných technologických zariadení spracovanej uchádzačom.

Miesto uskutočnenia stavebných prác bol úsek trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov. Stavba sa nachádza v Trenčianskom kraji.

Železničná trať prechádza katastrálnym územím:

- Trenčianská Teplá, okres Trenčín,
- Dubnica nad Váhom, okres Ilava,
- Prejta, okres Ilava,
- Klubušice, okres Ilava,
- Ilava, okres Ilava,
- Košeca, okres Ilava,
- Ladce, okres Ilava,
- Hloža - Podhorie, okres Púchov.

Niečo o verejnej súťaži:
Ponuky predložili traja uchádzači.
Uchádzač č.1 – Združenie  „ŽSR – BELUŠA“  
              ·         STRABAG s.r.o., Bratislava, Slovenská republika – hlavný účastník združenia,
              ·         Viamont DSP a.s., Ústi nad Labem, Česká republika,
              ·         Porr (Slovensko) a.s., Bratislava, Slovenská republika,
              ·         BÖGL a KRÝSL, k.s., Praha , Česká republika,
              ·         ALPINE SLOVAKIA, spol. s r.o., Bratislava, Slovenská republika.
Uchádzač č.2 –  Združenie  „Združenie Trenčianska Teplá – Beluša“
              ·         EUROVIA CS, a.s., Praha 1, Česká republika – vedúci účastník združenia,
              ·         GJW Praha spol. s r.o., Praha 9, Česká republika.
Uchádzač č.3 –  Združenie  „Beluša“
              ·         Doprastav, a.s., Bratislava, Slovenská republika – vedúci člen združenia,
              ·         Skanska BS a.s., Prievidza, Slovenská republika,
              ·         OHL ŽS, a.s., Brno – střed, Česká republika,
              ·         Váhostav – SK, a.s.,  Žilina 1, Slovenská republika.

Zmluva o dielo č. 2009/FC/01/006 zo dňa 12.11.2009   ako výsledok verejnej súťaže uzatvorená so „Združením ŽSR – BELUŠA“, celková vyfakturovaná suma za stavbu predstavuje 250 672 210,35 € (bez DPH)
Ide o Operačný program Doprava 2007 – 2013, Prioritná os č. 1 – Železničná infraštruktúra.

Stavba bola zahájená 25.11.2009. Realizácia trvala 54 mesiacov. Ukončenie stavebných prác 23.5.2014.

Zhotoviteľ odovzdal a Odberateľ prevzal 128 prevádzkových súborov a 385 stavebných objektov.




Právne dokumenty