Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: K výluke Vrútky - Varín

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


27.08.2014

V piatok 29/8 sa ukončí výluka na trati medzi Vrútkami a Žilinou, chceli by sme preto priniesť informácie o tejto správe:
1. Výluka na trati medzi Vrútkami a Žilinou končí v piatok 29/8. Čo konkrétne to znamená pre cestujúcich? Vlaky už pôjdu načas, netreba sa preto spoliehať na niekoľko-minutové meškanie ako počas týchto 5 mesiacov?
2. Rekonštrukcia má zabezpečiť, že vlaky pôjdu tadiaľto hustejšie a rýchlejšie. Pribudnú na tejto trati nove spoje oproti stavu pred rekonštrukciou?
3. Akou rýchlosťou tadiaľto vlaky jazdili pred rekonštrukciou a akou rýchlosťou budú môcť jazdiť teraz po rekonštrukcii?
4. Sú ešte niekde na slovenských tratiach výluky pre rekonštrukciu? Ako dlho potrvajú?
5. Prípadne, kde plánujú ZSR  ešte opravy tratí, (v súčasnosti, ale aj výhľadovo do budúcna) kde teda majú cestujúci rátať s meškaním, pripadne, na aké obdobie sú plánované?

6. Ktoré trate už ZSR zrekonštruovali na Slovensku v poslednom období?
Poprosím Vás adresovať prvé dve otázky na Železničnú spoločnosť Slovensko a.s., ktorá zabezpečuje osobnú dopravu v rámci Slovenska. ZSR sú len správcom infraštruktúry.
Čo sa týka výluk, nech sa páči, tu je prehľad na stránke ŽSR, tieto sú pravidelne v týždňových intervaloch aktualizované, máte tu aj prehľad ročných nepretržitých výluk, aj aktuálnych tohto, aj buducotyzdnovych: VYLUKY.
 

čo sa týka modernizácie železničných tratí na 160 km rýchlosť, tak ZSR končili v tomto roku 4. a 5. Etapu:
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2014/jul/zsr-modernizacia-zeleznicnej-trate-nove-mesto-nad-vahom-iv.-a-v.-etapa.html?page_id=3153&show_search_term=modernizácia

pokračuje sa na modernizácii 3. etapy v okolí Trenčína  v úseku Trenčianska Teplá - Zlatovce - množstvo vyjadrení k tejto téme a konkrétnym prácam je na www.zsr.sk v časti média room:
napr. http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2014/jul/zsr-modernizacia-trencin-zlatovce-opatova-nad-vahom.html?page_id=3198&show_search_term=modernizácia

 a mnoho ďalších. 

Traťová rýchlosť v úseku sa ako taká nemení, avšak dosiaľ, pred rekonštrukciou mali vlaky meškania a boli obmedzované nariadením tzv. prechodných obmedzení traťovej rýchlosti. Po rekonštrukcii už tieto budú plne odstránené, takže vlaky  v danom úseku môžu premávať rýchlosťou:
Najvyššia traťová rýchlosť Kraľovany – Vrútky os. st. 120 km/h Vrútky os. st. – Varín 100 km/h Varín – Žilina 120 km/h.

 



Právne dokumenty