19.09.2014
Obraciam sa na Vás s otázkou riešenia kvality železničného priecestia v Martine v centre mesta. Železnićné priecestie je v katastrofálnom stave. Nerovnosti sú také veľké že autá musia ísť doslova krokom, aby sa dalo tadiaľ prejsť . Každodenne používanie priecestia spôsobuje ničenie náprav na autách a hromženie vodićov nema konca. Prečo toto priecestie, kedže je maximálne vyťažené nie je robené, ako sa kvalitné priecestia robia pomocou pogumovaných medzikusov ktoré tlmia nárazy a hlavne sú v rovine z traťou. Toto priecestie ma take nerovnosti ze koľajnice doslova trčia nad vozovku a celé je to už „vymlátené“ asfalt je vyjazdený a padnuty dole, takze vôbec nesplňuje svoju úlohu. Požiadal by som Vás v mene vodičov z Martina a okolia ktorý tadiaľ dennodenne cestujú o nápravu a o prerobenie na kvalitne priecestie ktoré by splňovalo aj „kultúru“ cestovania.
Situáciu na priecestí, ktoré Vás zaujíma, sme dali preveriť kompetentnému útvaru ŽSR. Priecestie je v prevádzky schopnom stave (uvedomujeme si, že nie v ideálnom). Samozrejme, Váš podnet berieme na vedomie. Pre Vašu informáciu uvádzam, že ŽSR ročne v rámci riadne plánovaných opráv a údržby realizujú desiatky komplexných rekonštrukcií priecestí (samozrejme na každom priecestí beží aj bežná údržba a opravy, rekonštrukcie) prebieha taktiež nasadzovanie nových technológií na priecestiach ... , staré materiály sa nahrádzajú novými s vyššou životnosťou a kvalitou ... Podotýkam, že tieto práce sú realizované prevažne z vlastných finančných prostriedkov a sú realizované prevažne zamestnancami ŽSR. Iste uvážite, že vzhľadom na plynulosť železničnej dopravy nie je možné väčšie zásahy realizovať naraz, pretože takto vzniknuté výluky majú zasa vplyv na meškanie a plynulosť vlakovej dopravy, čo je taktiež nežiaduci efekt ... Verte, že snahou zamestnancov ŽSR je okrem plynulosti a bezpečnosti železničnej premávky, dosiahnuť i spokojnosť v tomto prípade nás vodičov cestnej dopravy. Uisťujem Vás, že ŽSR robia všetko preto, aj keď veľmi limitované finančnými, kapacitnými, ale i inými možnosťami. Pre urýchlenie vzájomnej komunikácie, týkajúcej sa priecestí je vhodné v budúcnosti používať tzv. jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ), ktoré sa nachádza prednostne na zadnej strane dopravnej značky A30a alebo A30b (výstražný kríž pre železničné priecestie) alebo na zadnej strane výstražníka v tvare SPXXXX. JIČ je pre každé priecestie jedinečné a je tak vylúčená zameniteľnosť a chyba v identifikácii priecestia. Viac: http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/priecestia-jedinecne-identifikacne-cislo.html?page_id=2387