Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽST Trnava - lavičky na nástupištiach

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


07.10.2014

Dobrý deň. V Trnave sa pomaly dokončujú nové nástupištia. Všetko je veľmi pekné až na jeden dôležitý detail ktorému nerozumiem. Na asi 50 metrovom peróne smerom na Senicu je namontovaných  32 miest na sedenie,to je pekné. Ale na vedľajšom takmer 200 metrovom peróne je ich tiež len 32!!!!! Teraz neviem či je to len nedokončená robota čo by som pochopil,alebo to má byť obrovský výsmech pre cestujúcich!!! Už som tam dnes zažil nadávky od cestujúcich a niektorí hlavne mladí si to hodili zo spacákmi na zem. Takto má vyzerať kultúra na novej stanici??? Bežne tam totiž čaká okolo 100 ľudí,ktorí si mali po starom kde sadnúť!!! Na starom protilahlom peróne je cca 90 miest na sedenie a ani to nestačí. A navyše nové miesta na sedenie sú len jednostranné a konštrukcia robustná,je to obrovské plytvanie materiálom pri minimálnosti využitia priestoru!!! Ak sa takto plánuje vystavať aj tretie nástupište kde bežne čaká na rýchlik aj 200 ľudi tak to bude hanba pre ŽSR a čierna škvrna na jedinej, dôstojnej a veľkej stanici na Slovensku.
Rôzny počet miest na sedenie na nástupištiach č. 3, 4 a 1, 2 je zapríčinený viacerými okolnosťami. Hlavnými dôvodmi sú rôzna doba prípravy projektovej dokumentácie (nástupištia č. 3 a 4 boli projektované v 11/2013; nástupište č. 1 v 05/2014) a zmena v legislatíve, ktorá počet miest na sedenie presne určuje.
Do konca roku 2013 predpisy uvádzali len požiadavku "nástupištia sa vybavia lavičkami" (STN 73 6359 Nástupištia na železničných dráhach, čl. 5.3).

Od začiatku roku 2014 počet miest na sedenie určuje Zmluva o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry na roky 2014 – 2016. Príloha č. 3, čl. 3.1.1 hovorí o minimálnom počte miest na sedenie na dĺžku nástupnej hrany.

Na krytých nástupištiach sú požadované 3 miesta na každých 60 m dĺžky nástupnej hrany.

Spomenutý predpis bol použitý až pri návrhu nástupíšť č. 1 a 2.
V priebehu návrhu (spracovania projektovej dokumentácie) je niekedy počet miest upravený na základe požiadaviek Správcu a podľa miestnych pomerov. To bol prípad nástupíšť č. 3 a 4, kde je vyšší počet miest na sedenie navrhnutý z dôvodu možných spoločensko-kultúrnych akcií, ktoré sa v tejto časti stanice v blízkosti historického vlaku budú konať.

Celková dĺžka nástupíšť č. 3 a 4 je 184 m, z toho je zastrešených 142 m. V zastrešenej časti sa na každom nástupišti nachádza 32 miest na sedenie. Jedno miesto na sedenie vychádza na cca 4,4 m dĺžky zastrešenej nástupnej hrany. V nezastrešenej časti nástupíšť mieste na sedenie nie sú.
Celková dĺžka nástupištia č. 1 je 407 m, z toho je zastrešených 309 m.  V zastrešenej časti sa nachádza 40 miest na sedenie (predpis požaduje miest 31). Lavičky sú rovnomerne rozložené po celej dĺžke zastrešenej časti nástupišťa. Jedno miesto na sedenie tak vychádza na cca 15,5 m dĺžky zastrešenej nástupnej hrany.

Navyše, v nezastrešenej časti nástupišťa je ďalších 16 miest na sedenie.

Predpisom požadovaný počet miest na sedenie je dodržaný.
Taktiež by sme radi podotkli, že nástupištia sú určené na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich (STN 73 6359). Na čakanie slúžia čakacie priestory umiestnené v zrekonštruovanej budove.




Právne dokumenty