Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Otázky/vstup RegioJet-u na trate ŽSR

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


01.10.2014

V denníku SME chystáme článok o avizovanom vstupe spoločnosti RegioJet na trať Bratislava - Košice, ktorá tu od polovice decembra plánuje prevádzkovať vlaky IC. V tejto súvislosti by som vás rád poprosil o vyjadrenie k niekoľkým otázkam, ktoré sa týkajú ŽSR:
Vstup súkromných prepravcov v ČR na trať Praha - Ostrava okrem iného spôsobil prehustenie tejto trate a výrazne oneskorovanie nákladných vlakov. Očakává ŽSR, že by podobná situácia mohla časom nastať i v prípade niektorých úsekov trate Bratislava - Košice?
V prípade ďalšieho zahustenia vlakov osobnej dopravy na uvedenom úseku môže dôjsť k obmedzeniu kapacity pre nákladnú dopravu hlavne v špičkových časoch  (t.j. ráno medzi 5,30 hod a 9,30 hod a poobede medzi 13,00 až 18,00 hod).
Spoločnosť RegioJet si stažuje na to, že nedostala k dispozícii predajné miesta na všetkých staniciach, kde plánuje svojími vlakmi IC zastavovať (predovšetkým na stanici v Košiciach). Prečo ŽSR nechce RegioJetu požadované priestory uvoľniť? Prípadne za akých podmienok by bola k tomuto ochotná? 
Na základe požiadavky spoločnosti RegioJet ŽSR v jednotlivých lokalitách železničných staníc vytipovali priestory, v ktorých by bolo možné poskytovať spoločnosťou RegioJet predaj cestovných lístkov pre ich budúce IC vlaky.  ŽSR boli voči spoločnosti RegioJet ústretové a ponúkli im priestory priamo v odbavovacích priestoroch železničných staníc, resp. v priestoroch, ktoré cestujúca verejnosť používa na prechod a príchod k vlakom.
Čo sa týka železničnej  stanice Košice, táto je v súčasnej dobe prenajatá za účelom revitalizácie. Na stanici prebieha čulý stavebný ruch. Vieme o tom, že na spoločnosť, ktorá revitalizuje stanicu sa obrátila spoločnosť RegioJet s požiadavkou na prenájom priestorov a táto ponúkla spoločnosti Regiojet priestory na prenájom. Podmienky prenájmu ako i stanovisko spoločnosti k prenájmu RegioJet nám však nie sú známe.    
I napriek uvedenému ŽSR hľadajú možnosti, ako uspokojiť požiadavky spoločnosti RegioJet aj v ŽST Košice. 
Má ŽSR informácie, že by sa o vstup na trať Bratislava Košice zaujímal i nejaký iný osobný prepravca okrem RegioJetu? Pokiaľ áno, o koho ide?
Takúto požiadavku neevidujeme. 




Právne dokumenty