Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - modernizácia/Trenčín

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


01.10.2014

Chcem sa prosím Vás spýtať na stavbu pochodu na sihoť na hlavnej železničnej stanici v Trenčíne. Ľuďom sa zdajú múry na stenách podchodu príliš vysoké. Chcem sa spýtať akým spôsobom je daná ich výška a prečo majú teda také rozmery aké sa práve realizujú.
Steny rampy na Sihoť boli vybudované ako železobetónové až po úroveň zastrešenia na základe požiadavky správcu – mesta Trenčín, a to z dôvodu vytvorenia ochrannej bariéry proti hluku a vandalizmu zo strany k rodinným domom v susedstve rampy. Hoci steny rampy sú riešené ako betónové až po úroveň zastrešenia, po celej dĺžke rampy (až k tubusu) je  zastrešenie navrhované ako presklenené. Výška stien sa odvíja od výšky konštrukcie zastrešenia nad pochôdznou plochou rampy a potreby sklonov strechy pre bezproblémové odvodnenie povrchu zastrešenia. Architektonicky bolo tiež navrhnuté zošikmenie stien v častiach na vstupe do rampy s tým, že zastrešenie bude presahovať za steny a bude vytiahnuté až nad úroveň chodníka. Tu chcel projektant dodržať pod touto konštrukciou dostatočný priechodový priestor (aj pre cyklistov na strane na Sihoť), a preto je v tejto časti podchodná výška 3,1m.  Výška samotného podchodu vrátane prístupových rámp sa pohybuje v rozmedzí od 2.6 m až do 4,8m. Tieto rozdiely sú zapríčinené spôsobom odvodnenia samotnej vrchnej konštrukcie podchodu, tak ako bolo uvedené vyššie. Steny môžu budiť dojem, že sú vytiahnuté do značnej výšky, avšak projektant sa chcel vyhnúť tomu, aby nedochádzalo k pocitu stiesneného priestoru, keby bola konštrukcia zastrešenia riešená príliš nízko nad pochôdznou plochou rámp.  V kombinácii s riešením zastrešenia, ako preskleného, budú rampy dostatočne presvetlené denným svetlom a mali by vytvárať dojem otvoreného priestoru pri východe z tubusu podchodu na obe strany podchodu. 
V súvislosti s touto otázkou by sme chceli poznamenať, že ak by bola navrhnutá nižšia výška, tak by ste nám zase položili otázku, prečo je to také nízke. Opakovane sme Vám už písali, že občania mali možnosť a niektorí to aj využili, vyjadriť sa k jednotlivým častiam projektu ešte v štádiu získavania územných rozhodnutí a stavebných povolení. 
Zaujíma ma aj aké zábrany pripravujete pri stavbe železničného mosta- rozmery materiál a typ konštrukcie, či budú priezračné a podobne.
Vaša otázka je zmätočná. Nevieme, čo Vy myslíte pod pojmom zábrany.  Pod pojmom  zábrany sú zrejme myslené protihlukové steny (PHS) umiestnené na železničnom moste. Na moste cez rieku Váh sú tvorené PHS z oceľových nosníkov zakrúžené do oblúka, výplň medzi nosníkmi a teda samotná PHS bude z presklených, reflexných elementov (priehľadné akrylátové číre dosky hr. 15 mm), ktoré budú osadené po celom obvode do hliníkového rámu a sú taktiež zakrúžené do oblúka. Výska dosiek bude 2 m. Tak, ako sme Vám už v maili z 2.9.2014 uviedli, PHS budú opatrené nálepkami, aby vtáci nenarážali do nich.
Chcem sa taktiež prosím Vás spýtať na harmonogram prác na halvnej  železničnej stanici v Trenčíne, čo sa v poslednej dobe dokončilo, na čom sa konkrétne v rámci stanice pracuje a aké práce sa ešte budú realizovať.
V mesiaci september bolo dokončené zastrešenie na nástupišti č. 1 a č.2. Vchody do podchodu pre cestujúcich a chodcov zo strany od Sihoti aj z pred železničnej stanice sú plánované odovzdať  do predčasného užívania do konca 10/2014 zatiaľ bez výťahov. Momentálne sa využíva iba časť podchodu slúžiaca pre pohyb cestujúcich. Do konca 12/2014 budú ukončené práce  na všetkých nástupištiach t.j. č.1,č.2 a č.3 aj s namontovaním výťahov, osadením orientačných piktogramov. Do konca roka bude podchod pre cestujúcich a chodcov spolu aj s výťahmi odovzdaný do predčasného užívania. Do konca roka je v pláne aj realizácia oplotenia koľajiska od párnej skupiny koľají zo strany od mestskej časti Sihoť.




Právne dokumenty