Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - modernizácia - prechod v časti Bytča-Hrabové

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


06.11.2014

Chcela by som Vás požiadať o informáciu pre našu televíziu Považie ohľadom prechodu cez železnič. koľaje v mestskej časti Bytče - Hrabovom, ktorý bude kvôli rekonštrukcii zrušený. Potrebovala by som vyjadrenie aj od Vás ohľadom:
-čo sa stane s týmto prechodom
-prečo nebol v rámci projektu zachovaný ( či boli požiadavky z mesta a pod.)
-aké možnosti budú mať občania na prechod po modernizácií
Jedným zo základných predpokladov pre výstavbu, modernizáciu, prípadne rekonštrukciu hlavných železničných tratí je odstránenie akýchkoľvek úrovňových križovaní železničnej trate s pozemnými komunikáciami. Táto požiadavka priamo vychádza z ustanovenia § 14 Zákona o dráhach, vnútorných technických predpisov ŽSR ako aj požiadaviek Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR pre Prioritnú os 1- Železničná infraštruktúra pre Operačný program Doprava 2007-2013.
Cieľom mimoúrovňového križovania je zabezpečiť v prvom rade bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy a odstrániť všetky prípadné kolízne miesta na železničnej trati s cestnou dopravou. To znamená, že aj v prípade stavby „ ŽSR, Modernizácia trate Púchov- Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa- (úsek Považská Teplá /mimo/- Žilina /mimo/)“ , ktorej je ŽST Bytča súčasťou, došlo, resp. dôjde k odstráneniu všetkých pôvodných priecestí a ich nahradeniu mimoúrovňovým riešením formou nadjazdov. 
Železničné priecestie v mestskej časti Bytča- Hrabové bude nahradené mostom v evidenčnom kilometri 184,760, ktorým bude zabezpečený plnohodnotný prístup verejnosti z obce Predmier k ceste I/61 a k firmám nachádzajúcim sa za železničnou traťou. Zároveň bude uvedený cestný nadjazd slúžiť na prevedenie miestnej obslužnej komunikácie MO 8/40 ponad zmodernizovanú železničnú trať. Súčasne sa buduje železničný podchod v železničnej stanici Bytča, ktorý bude okrem funkcie funkcie mimoúrovňového prechodu pre cestujúcich na jednotlivé nástupištia plniť aj funkciu prechodu pre chodcov popod železničnú trať v stanici. Všetky stavebno-technické riešenia a zámery ŽSR ako Investora stavby boli prerokované s príslušnými dotknutými zložkami a orgánmi verejnej správy, t.j. vrátane Mestom Bytča, ktoré dňa 17.1.2014 vydalo pod číslom VaŽP/110/2014-Sk stavebné povolenie pre realizáciu prepojenia komunikácií na pozemky za Váhom ako plnohodnotnej náhrady prístupu za zrušené priecestie.
Aká je vzdialenosť v metroch medzi existujúcim žel. priecestím v Hrabovom( ktoré sa v rámci modernizácie trate zruší) a mostom, ktorý ho nahradí (nachádza sa v evidenčnom kilometri 184,572).
Novobudovaný podchod pre cestujúcich a verejnosť bude vzdialený od pôvodného (zrušeného) priecestia cca 630 m, vzdialenosť medzi novým cestným nadjazdom a priecestím je cca 1200 m a vzdialenosť medzi novým cestným nadjazdom a podchodom pre cestujúcich a verejnosť bude cca 570 m. To znamená, že najlepšia alternatíva je použitie podchodu pre cestujúcich a verejnosť, ktorého poloha sa nachádza „centricky“ medzi novobudovaným nadjazdom a zrušeným priecestím.




Právne dokumenty