19.12.2014
Prosím Vás o odpovedanie na nasledujúce otázky:
Od nedele jazdí na trati Ba - ZA - Ke spoločnosť RegioJet. Aké je ich priemerné meškanie?
V akých časových intervaloch RegioJet meškal na svojich jednotlivých linkách? (12 vlakových spojeni) Eviduje ŽSR príčiny meškania RJ?
O aké konkrétne príčiny ide? (na 12 vlakových spojeniach). Ako meškali IC vlaky ZSSK na svojich linkách?
Ešte prosím o zdôvodnenie meškania IC vlakov ZSSK, ak meškali IC ZSSK.
ŽSR aplikuje pre všetkých dopravcov na príčiny meškania jednotný „kódovník“, ktorý vychádza z kódovníka podľa vyhlášky UIC (International Union of Railways). Za vlaky včas považujeme vlaky, pokiaľ meškanie nepresiahne v cieľovej stanici vlaku výšku 5 min.
K RegioJetu:
Od začiatku platnosti nového GVD do včera (14.-18.12.2014 - 5 dní) išlo 49 vlakov (z plánovaných 50) spoločnosti RegioJet na trati Bratislava – Košice.
Z 49 vlakov bolo 26 vlakov zmeškaných. Stranou ŽSR boli zmeškané 4 vlaky a stranou dopravcu RegioJet bolo zmeškaných 12 vlakov. Pri zvyšných (10) zmeškaných vlakoch nie je určený vinník, t.z. nepričítavame meškanie žiadnemu subjektu (napr. vis major, nehodové udalosti, konanie tretích subjektov atď).
Najčastejšie vzniknuté príčiny spôsobené meškanie vlakov spoločnosti RegioJet:
- na strane ŽSR porucha zabezpečovacieho zariadenia a prekročenie jazdných časov z dôvodu obmedzenia max. traťovej rýchlosti,
- na strane RegioJet poruchy hnacieho koľajového vozidla a príprava, t.j. neskorá zostava vlaku zapríčinená dopravcom, neplánované odlišné riadenie vlaku a mimoriadnosti v prevádzke dopravcu.
K ZSSK:
Od začiatku platnosti nového GVD do včera (14.-18.12.2014) išlo 30 IC vlakov (z plánovaných 30) spoločnosti ZSSK na trati Bratislava – Košice.
Z 30 vlakov bolo zmeškaných 7 IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Z toho stranou ŽSR bolo zmeškaných 5 vlakov a dopravcom ZSSK 2 vlaky.
Najčastejšie vzniknuté príčiny spôsobené meškanie vlakov:
- na strane ŽSR porucha zabezpečovacieho zariadenia,
- na strane ZSSK poruchy osobných vozňov a poruchy hnacieho koľajového vozidla.