Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Elektrifikácia ŽSR

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


02.12.2014

Aký podiel železníc v SR je elektrifikovaných? Neviem máte podrobnejšiu analýzu – napr. na denne používané trate a iné (používané len občas), nám ide o tie denne využívané trate. 

Uvádzame len základné údaje o kapacite dráhy z aktuálne pripravovanej ZPŽI (Zmluva o používaní železničnej infraštruktúry), kde je uvedený rozsah elektrifikácie tratí ŽSR.

Pojem denne využívané trate je nesprávny. Sú trate prevádzkované a neprevádzkované z dôvodu nevykonávania osobnej a nákladnej prepravy.
 

EE

Elektrifikované trate :

1589

  elektrifikované AC 25000 V/50 Hz  (15000 V/16,7 Hz)  (km)

762

  elektrifikované DC 3000 V  (1500 V, 600 V)  (km)

827

Rozvinutá dĺžka trakčného vedenia (km)

5008

  jednofázové trakčné vedenia (km)

2279

  jednosmerné trakčné vedenia (km)

2729

napájacie a spínacie stanice (ks)

92

jednofázové trakčné napájacie stanice (ks)

12

jednosmerné trakčné napájacie stanice (ks)

36

podporné meniarne (ks)

3

jednofázové spínacie stanice (ks)

18

jednosmerné spínacie stanice (ks)

20

prevozné meniarne (ks)

3

 

 

 

*Neprevádzkované trate :

Turňa nad Bodvou - MÁV 3,139 km; Michaľany -Lastovce 0,719 km,  Komárno - Kolárovo 25,908 km;

Žabokrecká spojka 1,279 km, Plavecký Mikuláš - Plavecké Podhradie, vrátane dopravne  

Plavecký Mikuláš 5,395 km

Spolu:  36,440 km

 Aký podiel železníc sa plánuje elektrifikovať do roku 2020, príp. do roku 2030 a čo sa elektrifikovať neplánuje.

V horizonte rokov 2014-2020, to znamená v rámci aktuálneho operačného programu Integrovaná infraštruktúra je plánovaná elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg v rámci projektu Twin City Rail. Jedná sa o malý projekt, ktorý bol v minulosti súčasťou prepojenia koridorov TEN-T 17. 

Zároveň v horizonte rokov 2014-2020 Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020 uvažuje s nasledovnými  elektrifikáciami tratí:
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, dĺžka úseku 20 km, v súčasnosti prebieha projektová príprava;
Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, dĺžka úseku 33 km, v súčasnosti prebieha projektová príprava;
Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov – Nitra – Šurany, dĺžka úseku 59 km, v súčasnosti prebieha projektová príprava.

Výhľadové elektrifikácie v rokoch 2020- 2030 sú nasledovné:
Elektrifikácia trate Zvolen – Fiľakovo, dĺžka úseku 66 km, zatiaľ spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie;
Elektrifikácia a optimalizácia trate Fiľakovo – Moldava nad Bodvou, dĺžka úseku 131 km,  bude potrebné spracovať štúdiu realizovateľnosti a všetky stupne projektovej prípravy;
Elektrifikácia a optimalizácia trate Zbehy/Lužianky – Prievidza, dĺžka úseku 75 km,  bude potrebné spracovať štúdiu realizovateľnosti a všetky stupne projektovej prípravy;
Bratislava Nové Mesto – Dunajská Streda – Komárno, elektrifikácia a výhľadové zdvojkoľajnenie, dĺžka úseku 42 km,  bude potrebné spracovať štúdiu realizovateľnosti a všetky stupne projektovej prípravy.
Zároveň je potrebné poznamenať, že „Všeobecným pravidlom uplatňovaným pri implementácii dopravných stavieb z fondov EÚ a zároveň nevyhnutnou podmienkou pre priznanie nenávratného finančného príspevku je, aby prijímatelia pred predložením projektu na schválenie preukázali existenciu relevantnej štúdie realizovateľnosti a jej akceptovateľnosť pre Európsku komisiu“. V opačnom prípade sa nebude možné uchádzať o financovanie dopravných/infraštruktúrnych projektov zo zdrojov EÚ.

 



Právne dokumenty