Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - modernizácia/most Trenčín, trať Trenčín - Chynorany

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


21.01.2015

Chcem sa, prosím Vás, spýtať na železničný úsek a pravidelnú trasu Trenčín- Chynorany. Zaujíma ma či sa v budúcnosti na tejto trati udejú nejaké zmeny- opravy, údržba alebo zmena grafikonu či iné zásahy ovplyvňujúce cestovanie (posilnenie či naopak oslabenie spojov modernizácia trate či jednotlivých vlakových súprav). Zaujíma ma aj vyhliadka využívania tejto trate cestujúcimi počas tohto roka. 
V rámci stavby modernizácie boli na trati Trenčín – Chynorany zrealizované nasledovné práce: 
úprava dopravnej kancelárie v ŽST Trenčianska Turná,
a úprava dvoch úrovňových priecestí.
V tomto roku je ešte naplánovaná preložka trate Trenčín – Chynorany v dĺžke 1,5 km so samotným zaústením do ŽST Trenčín.
Ohľadne konkrétnych zmien v grafikone, posilnenia spojov, počte cestujúcich, resp. modernizácie vlakov sa obráťte, prosím, na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., e-mail: hovorca@slovakrail.sk .
Chcem Vás ešte veľmi pekne poprosiť znova o informácie o novom železničnom moste v Trenčíne. Kolegyňa mi už poslala pár viet, ale predsa len by som ešte potreboval rozšírenejšie informácie o tom, ako sa myslelo pri výstavbe mosta na chodcov. Kde konkrétne bude na stavbe priestor pre cyklistov a peších a akým spôsobom sa na most budú pripájať respektíve z neho schádzať. A plus poprosím o informáciu kedy bude celý most aj s priestorom pre chodcov dokončený. 
Nový železničný most bude slúžiť pre prejazd vlakov. Na most budú mať prístup len zamestnanci železníc za účelom vykonania údržby a technických prehliadok. To znamená, že most nebude slúžiť ani pre cyklistov ani pre peších. Predpokladaný termín dokončenia mosta je v 02/2016 v súlade s platnou zmluvou so zhotoviteľom.
Ľudia sa ale pýtajú či teda v blízkosti železničného mostu bude nejaký priestor pre chodcov a cyklistov, či v rámci starého alebo sa vytvorí samostatná lávka a pod.
Úlohou Železníc Slovenskej republiky (ďalej len „ŽSR“) je budovať, udržiavať a modernizovať železničnú dopravnú infraštruktúru. Ako sme už uviedli, nový železničný most cez Váh nie je určený pre pohyb verejnosti po ňom, ani pre peších, ani pre cyklistov, ide výlučne o most železničný. Na moste bude vybudovaný len revízny chodník šírky cca 80 cm, ktorý bude slúžiť pre prevádzkové  potreby ŽSR. ŽSR ani v blízkosti mosta v rámci svojej stavby nebudujú priestor pre chodcov a cyklistov. 
Pre chodcov a cyklistov by mohol slúžiť starý železničný most. O budúcom osude starého mosta však nie je definitívne rozhodnuté. Registrovali sme snahu mesta Trenčín o jeho využitie, o čom už prebehli a budú prebiehať rokovania medzi zástupcami mesta Trenčín a zástupcami ŽSR. Vzhľadom k postupu stavebných prác  priamo v meste  je predmetom rokovaní aj otázka využiteľnosti mosta a revitalizácia územia po pôvodnej železničnej trati.  V rámci prebiehajúceho projektu "ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)" sa úprava starého mostu nerieši.
Starý most, vyjmúc lávku pre peších, ostáva vo vlastníctve ŽSR aj po odklone železničnej dopravy na nový most, až do doby, kým sa nerozhodne o jeho ďalšom využití. Samotná lávka pre peších je vo vlastníctve mesta Trenčín.
Ak sa nenájde riešenie na vhodné využitie starého mosta, je možné, že bude zlikvidovaný. Nedeliteľnou súčasťou starého mosta je však lávka pre peších, ktorá je vo vlastníctve mesta Trenčín, čo by mohlo komplikovať samotnú likvidáciu.




Právne dokumenty