Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Stanovisko ŽSR pre médiá k rozsudku Najvyššieho súdu SR v prípade

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


09.02.2015

              modernizácie III.etapy, úsek Trenčianska Teplá – Zlatovce.

ŽSR sú presvedčené, že výberové konanie na zhotoviteľa pre modernizáciu úseku Trenčianska Teplá – Zlatovce bolo realizované v zmysle platnej legislatívy. ŽSR pokračujú v realizácii modernizácie III. etapy, úsek Trenčianska Teplá – Zlatovce v zmysle uzatvorenej zmluvy a stanoveného harmonogramu prác.

ŽSR rešpektujú rozhodnutie Najvyššieho súdu SR. Jeho právnym dôsledkom je plnenie povinnosti uloženej ÚVO. Rozsudok nanovo otvára proces verejného obstarávania. Najvyšší súd SR rozhodol, že ŽSR ako obstarávateľ majú súťaž nanovo vyhodnotiť, teda vykonať nové vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk. (NS SR nerozhodol, že ŽSR majú zaradiť firmu Skanska do súťaže). ŽSR sa budú v jeho procese riadiť platnou legislatívou a vyvinú úsilie, aby bol projekt ukončený spôsobom, ktorý zabezpečí kontinuitu modernizácie železničnej infraštruktúry na trase Bratislava – Žilina.

Právny stav, keď sa v rovnakej veci zároveň úsek podľa platnej zmluvy modernizuje a zároveň sa nanovo vyhodnocuje súťaž na modernizáciu tohto úseku, právny poriadok SR dovoľuje. Zmluva bola podpísaná v súlade so zákonom a jej podpisu nebránila žiadna právna prekážka. Naopak, existovala tu povinnosť podpísať zmluvu v lehote viazanosti ponúk.

Železničný koridor na trase Bratislava – Žilina bez dokončenej tejto stavby by stratil svoje opodstatnenie a zmysel. Pre ŽSR je principiálne dôležité, aby bol koridor dokončený ako jeden celok. V prípade, že by akékoľvek dôvody dokončenie koridoru zmarili, znehodnotilo by sa vyše 20 ročné úsilie železníc. Predmetný úsek ako súčasť trasy Bratislava – Žilina predstavuje jeden z viacerých úsekov, ktorého výstavba priamo nadväzuje na iné, v súčasnosti už zrealizované úseky (Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, Trenčianska Teplá – Beluša a Považská Bystrica/mimo/ - Žilina /mimo/ a z pohľadu verejného záujmu sleduje realizáciu plánovaného procesu modernizácie železničnej siete v Slovenskej republike. Realizácia tohto úseku je nutná aj z technického hľadiska. Ide o dodržanie podmienok kompatibility s TSI (technickými špecifikáciami interoperability), ktorá nerealizovaním tejto zákazky nebude dosiahnutá, čím môže byť ohrozená bezpečnosť železničnej prevádzky. Úsek Nové Mesto nad Váhom – Žilina má byť riadený z Centra riadenia dopravy v Púchove. Vynechaním jedného úseku nebude zabezpečená plynulosť a bezpečnosť vlakovej dopravy.

Otázky ohľadne financovania projektu už objasnilo MDVRR, prosím obráťte sa v tejto veci na MDVRR.

ŽSR nepoznajú obsah podania na európsky vyšetrovací súd, o ktorom informovala SaS, avšak nebránia sa akejkoľvek kontrole v tejto veci. Všetky ostatné otázky sú nateraz predčasné a pre ŽSR irelevantné.

Realizácia stavby pokračuje, dosiaľ bolo uhradených:
... z fondov EÚ bolo na túto stavbu doteraz uhradených: 80 672 844,53 €
... z prostriedkov štátneho rozpočtu bolo uhradených :   14 236 384,33 €





Právne dokumenty